20 december 2014

I år får den stanna kvar i bokhyllan...

 Jag brukar alltid använda julservisen under decembermånaden men inte i år. Den får stanna kvar på sin plats. 

Idag blir det tvätt och lite städning. Har inte hunnit med någonting under veckan som gick, inte orkat heller om sanningen ska fram. 
Bosse var hos pappa igår och äntligen har vi hittat jeans som passar! Så på julafton kan far ståta i nya jeans igen...Just nu fixas uppläggningen hos JC. 

Cesare håller ställningarna här hemma, har full koll både på gran och tomtar.

8 kommentarer:

Aurora sa...

Precis som här så sitter katten under gran, Varför är det så gott att dricka vatten från foten? Ha en bra jul. Kram

Geddfish ♥ sa...

Gomorron!
Jo, en katt har noga reda på't!
Jag har köpt mig två röda Taika Iittala muggar, de använder jag nu i december, en i taget, då. Det är mitt julporslin.
Vad trevligt att din pappa får nya jeans, det är något speciellt med det, ändå.
Lördagskram, Gerd

znogge sa...

Jag väljer juliga servetter i stället. Så tack för påminnelsen för det har jag glömt att köpa...

Kram

Ezter sa...

Ha en skön helg nu!

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej
Så fint porslin är syndigt att inte använda.
Kram,Inger

Gilla sa...

Det var en vacker servis, men jag förstår att du är rädd om den. Jag hade inte nänts använda den dagligen i alla fall. Kanske bara på Julafton. Men jag har ingen så det problemet är löst.

Har det inte hänt nån gång att Cesare har vält granen, när han sitter under den?

Nu får man ju bevisa igen att man inte är en robot. Får du det hos mej också?

Kram/Gilla

yvonne sa...

Cesare trivs i "skogen" kram!

Ma sa...

Cesare ser ut att trivas där under granen och det är ju utmärkt att han sitter där och inte börjar klättra i den. Det gjorde nästan alla katter som jag hade som barn. Minns att julgranarna välte med katt i. Det var en tradition nästan.

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...