11 maj 2014

Vilken härlig dag!

 Vi tog med pappa ut på promenad i det underbara vädret.
Det är så bra ordnat med mycket bänkar i parken vid hans nya boende, för pappa behövde vila emellanåt.
Solen sken från en klarblå himmel och fåglarna höll serenader runt oss.
Till vår stora glädje dök också dotter Wictoria upp och följde med oss på promenad. Jag önskar att jag bott närmare pappa, för han behöver att få komma ut varje dag, det piggade upp honom jättemycket.
En helt underbar dag fick vi tillsammans!

10 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Jo, jag känner igen din känsla. Jag bodde för långt ifrån mina föräldrar, och mamma som blev änka, men jag hade 4 småbarn.
Och nu, nu bor jag för långt från mina barn och barnbarn, för att det ska bli naturliga besök.
Din pappa behöver mycket stöd, ensam som han har blivit.
Söndagskramar! ♥

yvonne sa...

Go förmiddag! Jag tycker att din pappa ser piggare ut.Men det kanske berodde på att ni var där.På boendet har han kanske fått vänner att prata med. ..........Jag kom till att tänka på all snus som ligger överallt!Örk äckligt! Kram!

Gilla sa...

Det är ju skönt att din Pappa har dej och din familj. Jag förstår att du skulle vilja bo närmare honom. När min Mamma blev ensam och sen fick altzheimers, skulle jag varit glad att bo närmare henne. Hon fanns på ett vårdhem i Stockholm och jag bodde ju redan då i Helsingborg. Det samma gäller mina barn, barnbarn och barnbarns barn. De bor ju alla i Stockholm, förutom Mamman till Lucas. De bor i Eslöv och det är ju definitivt närmare för oss.

Kram/Gilla

znogge sa...

Jag önskar också att jag bodde närmare min mamma. Samma ort hade varit det idealiska men nu är det inte så... Men vi hann med en snabb titt i går i alla fall :-) Betyder mycket.

Kram

Mita sa...

Visst är det en fördel helt klart att bo nära varandra så man kan träffas oftare och som du säger kunna ta ut sin mamma eller pappa lite oftare. Personalen har ju inte en chans att hinna med sånt som dom gjorde förr....
Kram vännen♥

Ezter sa...

Jag träffar knappt mamma en gång i månaden ens! Jag tycker du träffar din pappa jätteofta :)

Veiken sa...

Det ser så mysigt ut där din pappa bor! Jag antar att han trivs och att det är bra personal på boendet. Ack så viktigt! Kramar
Svar: Nästa år måste du boka festivalen. Det var otroligt roligt! Kram

Veiken sa...

Det ser så mysigt ut där din pappa bor! Jag antar att han trivs och att det är bra personal på boendet. Ack så viktigt! Kramar
Svar: Nästa år måste du boka festivalen. Det var otroligt roligt! Kram

Augusta sa...

Ja nu måste det vara härligt för din pappa och få sällskap på en vacker vårprommenad :)
Våren har kommit långt hos er där nere. I Stockholm är det senare.

Hoppas du hade roligt på era semester :)

Kram

Maria sa...

Vad pigg din pappa ser ut, skönt att få komma ut och sitta i solen.
Hoppas ni haft en skön å avkopplande semester.
kramen

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...