30 april 2014

Dags för lite ledighet...

 En kallfront har börjat att dra ner genom vårt avlånga land och det kändes idag. Fast så bedrövligt som det var i Kiruna, med nästan en halvmeter snö, det är det i alla fall inte här.
 Vår altan är färdig för sommarens fröjder, eller jag ska nog kanske säga vårens fröjder, för den tid som vi förväntar oss sommar, juli-augusti, lär det inte bli så värst somrigt. Vi kommer i alla fall att få en lång, fint somrig vår!
 Nu lämnar vi emellertid vår fina altan åt Cesare kissen och hans goa Cesarevakter som sköter både Cesare och mattes växter den närmaste veckan.
 Om det friskar i mer än det gör just nu så lär alla fina blommande träd vara ett minne blott när vi kommer hem. Fast nu står massor av blommande träd och buskar ännu i knopp, så vi får allt njuta denna fägring sen. 
Som vanligt har jag ändrat kommentarsfunktionen, så det är bara ni som är medlemmar i min blogg som kan kommentera. Detta för att slippa bli superstressad när jag kommer hem. Ha det gott alla! Ses och skrives igen den 8 maj.

Inga kommentarer:

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...