16 mars 2013

Kylan lite dämpad men

den återkommer!
Dessvärre spås det också mer snö och det vill jag inte ha!
Idag är det i alla fall lördag och vi drar iväg ut till kusten och min pappa. Idag ska vi äta kalops, det är något som han gillar. Äldste sonen med familj kommer också till pappa idag, så jag har fixat en stor gryta med kalops som räcker till alla.
Apropå gårdagens inlägg så garanterar Bosse att Abbas fiskbullar inte innehåller varken sjöhäst eller flodhäst, bara fin vitfisk! Bosse vet för han är med under hela processen.
Snön som ska komma kan mycket väl komma tidigare än SMHI sagt, men jag hoppas på snöfria vägar idag!

16 kommentarer:

Anonym sa...

Mors,,Hoppas ni får en fin dag ute vid kusten,snön kan väl komma någon annanstans..
Ja Grattis,den pippin kände du igen..Haé Kram.

Siita sa...

God morgon -8 grader här idag. Nu snart till Sthlm så snö vill jag inte ha. Först ska vi plocka upp Ingela som kommer till Örebro. Kramar

Anonym sa...

-12 just nu, men solen skiner. Jag är trött på kylan, och min rygg mår inte bra.

sv: jag gillar inte heller när det är för mycket folk eller bilar. men jag bor 3 mil utanför stan, och besöker den bara på förmiddagarna när det är lugnare

ha en bra dag
kram

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! Solen håller på att leta sig fram här .9.9 minus nu! Vad då mer snö!!! Jag slår dövörat till!! Morgonkram!

Herr Nilssons Fru sa...

Go morgon!! Här lyser solen, hoppas den gör de på dig oxå. Men snö har de inte lovat här, lovat, hotat med anser man nästan nu..hihi. Lycka till med all go mat o ha en fin dag i fint umgänge.
Kramiz

Aurora sa...

Vill inte ha mer snö men kalopsen hade inte suttit fel. Det är mums det. Kram

Gilla sa...

Som Aurora skrev, tycker jag också. Det var faktiskt längesen vi åt kalops, men snön har vi verkligen fått tillräckligt av. Det ska dessutom komma mer till tisdag!!!

Jag tror på Bosse. Senast i veckan inhandlade vi två stora burkar fiskbullar. Bert brukar servera dem till råstekt potatis med vitlök och det tycker vi om.

Sv: Baloo väger ju över 40 kilo, så det var inte nån bomullstuss precis som hamnade på mig. Men en go vovve. Cesare är väl mera lagom i vikten i alla fall.

Visst hoppas jag att jag kan använda kappan redan i april, men man vet ju aldrig. Vi har fått snö ända till i början av maj för flera år sen.

Kram/Gilla

Jenfan75 sa...

Oj så länge sen man åt kalopps. Det skulle inte sitta helt fel.. För övrigt har vi en fin vinterdag här i norr solen skiner och snön från himlen håller sig borta..

Jenfan75 sa...

Oj så länge sen man åt kalopps. Det skulle inte sitta helt fel.. För övrigt har vi en fin vinterdag här i norr solen skiner och snön från himlen håller sig borta..

Znogge sa...

Här flaggas det upp för årets snöstorm som tydligen ska komma på tisdag! Till det säger jag nej tack så vi får se om någon lyssnar...

Kram

ansepanse sa...

mm, helst vill jag ju inte ha någon snö alls men visst, ingen snö nu under helgen i allafall
gott med kalops, det är längesedan jag åt det, min mormor lagade till så god kalops
Sv: jo, jag är säker om att både Nemo och Sluggo tycker att det är lika roligt som jag att träna :)
kramar

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Alltså, jag är så trött på det här nu! Jag vill ha vår!!

Kram

Mita sa...

Mmm,så gott med kalops, det måste jag ta och göra snart. Perfekt att göra en stor gryta så det räcker ett tag och frysa in också...
Snö det behövs inte, man hoppas ju att det som är kvar ska gå bort snart.
Kram vännen och ha en fin dag tillsammans♥♥

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej o hå!
Mer snö vill vi inte ha!
Fårräcka tycker jag.
Kram,Inger

Yvonne Johansson sa...

Ja fy va kallt det är igen, men jag tror inte att det där snökaoset kommer hit upp. Jag gillar Abbas fiskbullar med hummer sås :) men jag har börjat äta glutenfri mat pg. av magen som jag har haft besvär med så länge. Jag läste på etiketten att det kunde vara gluten i den :(. Hoppas solen skiner på dig borta vid kusten. Jag blir sjuk bara jag tänker på kusten nu. Det är så vackert där, och nu är det några år sedan jag var där. Min bil drar bara så mycket olja just nu, men jag hoppas jag kan fixa det med en olja som är till för gamla bilar. Motorn är inte sliten utan det är packningarna som torkat ihop.
Ha det så gott, kram Yvonne.

Kina sa...

Låter bra att man kan lita på Bosse och Abbas fiskbullar :) Hoppas ni får en fin lördag ute vid kusten....
Kram Kina

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...