20 augusti 2011

På fredag är det dags...då kommer vi Göteborg!

Vi ska åka tåg till Göteborg. Det var många, många år sen jag åkte tåg... 
så är det någon som vet om det här presentkortet skall lösas mot stämpelkort eller annan biljett??
Denna bild är lånad på Googles.
Efter tåget ska vi i alla fall ta oss vidare till Torpet Mon där vi ska bo 26-28. När vi har installerat oss så ska vi ut på stan...

Det ska bli himla spännande! Det är många år sen jag var i Göteborg. 

Om jag nu har fattat det hela rätt så har vi både gratis resande och gratis inträde till det mesta i Göteborg, med dessa kort.

Vi ska läsa på lite extra innan resan...men det är kanske någon här som vet vad som gäller?

Lördag 27 augusti skall vi i alla fall äta sjurätters meny och dricka champagne! Denna dag firar vi också, på tu man hand, makens
60- årsdag.

Allt detta och lite annat därtill, vann jag i Rimstugan 2010, då jag äntligen tog hem titeln "Sveriges bästa rimmare"


Där ser du också varför vi åker tåg och använder oss av apostlahästarna nästa helg...Vi värnar om vår miljö genom att låta bilen stå!


22 kommentarer:

Nett sa...

Härligt :) Hoppas att ni får det kul i Göteborg. Och titeln inne på rimstugan är ju bara att säga grattis till :) Kram

ansepanse sa...

vilken härlig helg och stort GRATTIS till Sveriges bästa rimmare, jättekul
kramar

Carina Sjölund sa...

Hoppas ni får det underbart i Göteborg :) men det är jag säker på att ni får!
Kramen♥

Gilla sa...

Så roligt för er att du vann i Rimstugan. Det var ju i vintras vad jag kommer ihåg, eller hur? Ni har alltså inte utnyttjat din vinst förrän nu. Bra planerat. Hälsa och gratulera så gott från oss båda.

Svar: Jag kände mej tvungen att skriva om Oprahs show på grund av att jag fullkomligt älskade den bilden.

Din Mamma hade också en smart lösning på bakandet av havreflarnen.

Kram/Gilla

biggan sa...

så roligt för er, och bosse fyller då med, så kul. jag är dålig på det där med vad som gäller, vi åker ju aldrig tåg och sånt, skulle se kul ut, vi har ju ofta med trummor gitarrer mm när vi åker, hihi ha allt det på tåget, men jag tror ni får en härlig helg där i göteborg, ha en fin lörd-sönd nu först. vi skjutsar ungarna till halmstad straxt, dom ska ha en spelning där i kväll, kramar biggan

Sand mellan tårna sa...

Härligt! Hälsa min hemstad. Inte många dar sedan vi lämnade Götet men det lär dröja ända till runt jul innan vi sätter fötterna på svensk mark igen.

Yvonne :-) sa...

Grattis till vinsten!!Vilken härlig helg med många upplevelser.Veiken bor i Göteborg! ..... Ja det var kul att jag kunde hjälpa dem att få igång bildspelet.Jag har hållt i datakursen på PRO och många av dom hade laptop.Men det är mycket svårt att lära gamla hundar sitta.I hösrt vill jag inte hålla i datakursen.Jag vill ta det så lugnt i höst! ♥kram!

Anonym sa...

Hej du,bara att gratulera,,hoppas ni får en mysig Göteborgsvistelse..Här regnar det som 17:on sen i går kväll,ser ingen ljusning än..Haé Kram

Mita sa...

Vad roligt för er,och stort grattis till goe mannen. Hoppas vädret blir kanon också. Du får fråga Veiken vad som gäller eftersom hon bor i stan,
Kramiz♥

Siita sa...

Du får ha det så kul där. Fråga Veiken om korten, hon bor ju i Göteborg så hon vet. Kram

paloma sa...

Oh vad kul! Du tittade in..! Blev så glad trode nästan du slutat titta in till andra! Men nu blev jag glad!:-) Vad kul med resan med! Jag har ju bott i göteborg! Det var dock på 80 talet! Har bott både centralt på vasaplatsen 2. och i Majjorna! En underbar stad! Hoppas ni får en super mysig helg! KRAM

Petra sa...

Detta kan ju inte annat än bli toppen :)
Göteborg är en härlig stad, så då hoppas vi på bra väder med.

Kram

Ninz sa...

Jag har bara åkt tåg två gånger, så tyvärr kan jag inte bistå med något klokt alls :D Men jag betvivlar inte en sekund på att du kommer att ha grym skoj :)
Kramen

anniepiie sa...

Åhh va roligt det låter, jag var ju i gbg i sommras, fin stad verkligen! :) Kram

Anonym sa...

Himmel vad kul att ni ska gästa min stad... Vill ni ha guidning? Kramar

Jaha jaa sa...

GBG är en av mina favorit städer =)
Kul o ha vunnit rimmare titel

Ellis sa...

Hoppas ni får en underbar dag! =)
Jag vill också testa kameran, får se om vi har tur! =)
Ha en fin söndag!
Kram Elenor

Anonym sa...

Wow alltså.
Glöm ej besöka Veiken i Gbg.
:)
I Helsingborg finns en affär som heter "Staken & Veken" vilket man på lite avstånd läser "Staken & Veiken".
:)
Ha en fin Söndag!

Kram
Stevie

biggan sa...

glömde ju säga grattis till rimstugan också. blir härligt för er, ja det är konstigt folk måste stå vid såna skyltar, ha en fin söndag, här ska vi städa bilen mm, om det inte börjar regna då, kramar biggan

Yvonne :-) sa...

Godmorgon! Ja hon är en kulig hund.Ibland har hon rullat in sig så att det tar en stund innan hon kan komma ut ur "puppan" Håret blev lättskött när det är så kort så blir mitt hår lite krullift.Ha en skön söndag! Morgonkram!

eva sa...

Låter underbart och vilka fina priser du vann:)
Här har det varit solsken idag efter allt regnande igår. Jag är fortfarande kvar i siljansfors och jobbar och liten tid till bloggande med det sega internet som finns här...men nu när turistsäsongen e över så blir det mera tid över.
kramiz

syren sa...

Önskar er en trevlig resa till Göteborg! Fina vinster är det ju och du är ju så duktig i rimstugan,du är värd vinsten.Och ett stort grattis till Bosse på 60 årsdagen! kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...