15 augusti 2011

Måndag och arbetsdag igen...

Så är det dags igen att inse allvaret i livet och återvända till arbetet. Fast det känns inte så betungande för jag gillar ju mitt jobb!

Tre veckors ledighet är rätt lagom för min del, för då blir jag inte helt avstressad utan kommer igång snabbt igen!

En sådan här båt har varit min dröm under många år, men tyvärr blev det bara en dröm...En husbåt med kök och några rum, dusch och toalett. En båt som man kunde bo i på samma sätt som andra har sommarstugor.

Ovanför detta inlägg kan du idag se en av de båtturer vi gjorde denna semester! Kika in på TURKIETBLOGGEN 
så får du se mer från min semester i Side.

27 kommentarer:

Aurora sa...

Morn. Här är en till som trivs på sitt jobb. Men det är mkt omkring mig nu så jag ahde behövt ledigt för att reda upp allt. Kram

Petra sa...

God Morgon!
Visst är det tur att man har ett arbete och arbetskompisar man trivs med :)

Kram

Anonym sa...

Mors,,Ja vissa drömmar förblir en dröm..Ja vardagen kan vara bra den oxå,speciellt om man trivs med sin tillvaro och jobb..
Ja det var synd att biffen var seg, smaken annars var kalasbra..kul att ungdomarna kommer med tips om det nya som kommer,,(Ajvar var nytt för mig) Haé Kram.

Siita sa...

God morgon. Klart skönt att ha ett jobb att gå till. I morgon är det dags för mej att prova igen oxå. Halvtid första veckan så jag får känna att benet orkar. Ska bli kul att träffa alla kompisar oxå. Kram

Anonym sa...

Det är nog för att jobbplikten kallar igen! Själv har jag sovit uselt, två jobbiga drömmar hade jag också inatt!
Och vaknar med ont i ryggen!
:(

Ha en bra dag!

Kram
Stevie

Yvonne :-) sa...

Godmorgon! Förstår att en sån husbåt hade varit toppen för dej som älskar havet..Man kan hitta många prylar man inte behöver på en marknad Men jag klarade mej bra !! Morgonkram!

biggan sa...

godmorgon, ja husbåt hade varit trevligt, härligt ju, ja vi hade jätte trevligt, halv10-10 började regnet, som om himlen var öppen, vi hade tur, viktor hann bada, käka glass i hamnen. i dag ska dom vidare, ha det så gott på jobbet nu kram biggan

Anonym sa...

Jag är en landkrabba, ska vara stora båtar när jag är på sjön, typ färjor :)

Gunilla sa...

Anonym var Nillan det :)

Camilla sa...

Nä...tre veckor är för lite. Fyra också.
Det är därför jag har tagit semester igen.
I fjol hade jag sex veckors semester,och det var lagom.
Men vi är väl olika. Och tur är väl det :)
Kram!

Ma sa...

Om det inte vore så fruktansvärt mycket besvär med en båt skulle jag gärna skaffa mig en. Jag har nog med att sköta om mitt sommartillhåll. För båt kräver skötsel också...

Roffe sa...

Godmorgon.Idag regna det med,ska avta ikväll.8veckor semester skulle man ha.Ha en skön dag.kram

attis sa...

Gomorron vännen. Det brukar vara ganska skönt när vardagen återgår till det normala. visst är det bra med drömmar. Det måste man få ha. Ha en härlig dag.
Kramelikram

Nett sa...

Arbetsvecka för mig med :) Men först på Onsdag natt, spenderar det sista nu med att bara vara :) Ha en bra arbetsdag. Kram

Gilla sa...

Så skönt att du känner dej utvilad efter semestern. Jag må säga att din båtdröm absolut inte skulle passa mej. Smaken är ju delad som bekant.

Svar: Bra att du glömmer namnet, jag säger inte vilket!

Kram/Gilla

MICKAN sa...

Jag skulle inte ha något emot att bo på en båt.

Carina Sjölund sa...

Visst är det bra när man trivs på sitt jobb, det gör jag oxå :)
Men lite längre semester skulle vi ändå fått haft ( 8 veckor skulle vara lagomt)* Ler*
Ha en bra dag på jobbet!
Kramis♥

ansepanse sa...

tre veckor är ju också ganksa långt :) var inne och kollade i Turkietbloggen, vilken härlig båtfärd och så fina stora båtar
kramar

Nillas Trädgård sa...

Här börjas det i dag också. Blandade känslor då jag aldrig tycker att en semester kan bli för lång. Å andra sidan gillar jag mitt jobb och det är skönt att få tillbaka rutinerna.
Måste också kommentera Kissen Bella i föregående inlägg... Underbar!
Här går Pucko på penicillin pga kristaller + urinvägsinfektion...
Ha en fin dag!!!

syren sa...

Visst är det skönt att komma tillbaka till jobbet efter all ledighet. En vecka kvar på semestern sen två dagars kompl sen blir jag nog sjukskriven. ska kolla in din andra blogg.kram

Anonym sa...

Jag skulle också vilja ha en båt att bo i, men det svenska vädret tillåter det inte. Det blir alldeles för dyrt att hålla en bår för några veckor på sommaren... Kram

anniepiie sa...

Va roligt att du trivs på ditt jobb, sånt är extremt viktigt! :D Trevlig kväll. Kramis

Ellis sa...

Hej!
Jag trivs på mitt jobb med min elev, sen finns det annat som gör att det blir tungt men får se hur det går höst!
Hoppas du får en bra vecka!
Kram Elenor

Mita sa...

Mysigt med en husbåt, som en liten sommarstuga fast i vattnet. Det är skönt när man tycker om att börja jobba igen, finns inget värre än att tycka det är pest och pina.
Kram vännen!

Yvonne Johansson sa...

Vilka härliga bilder. Alla är så härligt bruna och båtarna får en att fantisera långt tillbaka i tiden. Det badvattnet ser varmt ut, annat än våra vatten här uppe. Är lite sen idag att skriva i din blogg, men jag håller på att pyssla med boken. Det blir en minnes bok av alla mina kära djur. Kanske lite längre fram, när jag har mer tid så ska jag göra en bok med bilder från Lidköping och däromkring. Nu har jag bara 14 dagar att plita ihop en. Hoppas du inte regnat bort än. I morse vågade jag knappt dra upp rullgardinen för det regnade så.

Jaha jaa sa...

Ibland går ledigheten för snabbt

Anonym sa...

En året runt båt att bå i hade kanske varit något för Dig!
:)
Men jag kan se Cesare framför mig som skeppskatt klädd i sjömansskjorta och tillhörande keps! Tror ej han hade gillat det faktiskt!
Men man vet ju aldrig
:)

Kramizar Stevie

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...