23 augusti 2011

Ni glömmer väl inte bort mig...på altan är jag herre på täppan!

"Jag gillar när matte äter kvällsmat på min altan...räkor, det är bland det bästa jag vet! Jo, visst hjälper det att tigga fint...då får jag räkor! Jag håller allt koll minsann..."

"Mums, va´gott det var! Kanske det finns lite räksmak kvar där borta i mungipan..."

"Jaha, nu var det slut i alla fall...kanske matte vill leka lite..."

"Nej, nu håller hon på med den där konstiga grejen igen..."

 "Hehehe...där lurade jag henne allt!"

Jag tänkte det var bäst att låta Cesare komma till tals lite, så ni inte glömmer bort honom. Ha en fin tisdag alla...och måtte solen få skina över oss idag...för det har faktiskt SMHI lovat!

24 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Jag kom allt upp idag, vaknade före klockan. Fina kort på din kisse. Må så gott. Kram

Petra sa...

God Morgon!
Ja vi hoppas på sol idag med :)

Kram

Sand mellan tårna sa...

God morgon! Han är så himla söt! Räkor hade jag en katt som var galen i men han tålde det inte. Blev urkass i magen.

Hebbe sa...

Mors,,ja häng på du når nästa utkottning kommer,,klart det vattnas i munnen på Cesare när det är räkor på gång..Nu har solen letat sig fram. Haé Kram.

biggan sa...

ja visst är han härlig lille cesare. ja fint väder här med, ska till vårdcentralen, fick en vaxpropp, får inte väck den själv, så nu är jag stendöv på ena örat, ha en fin dag, kramar biggan

Yvonne :-) sa...

GodMorgon!Jasså altanen har Cesare okuperat!! Hoppas att er son blev nöjd ändå med ett nytt syskon.. Ha en bra dag! Morgonkram!

Camilla sa...

Nä...inte glömmer vi Cesare :)
Japp solen skiner här idag :)
Kram!

Ninz sa...

Då håller jag varenda tumme som finns att solen skiner över dig idag :) Här önskar jag att det regnar mest hela tiden, men regnet lyser mestadels med sin frånvaro. Hade lite tur igår, då kom det några droppar :D
Kramizen

anniepiie sa...

Så fin han är! :D Jag gillar oxå räkor btw! ;) hihi Kram

paloma sa...

Hehe!
Inte då! Inte glömmer vi bort dig! Värdens finaste kisse! Bra matte skämmer bort dig med räkor! Om du kommer hit på lördag får du räkor av mig med! Kram

Ma sa...

Mysig katt har Du. Inte kan vi glömma bort en sådan sötnoss till kisse...

Gunilla sa...

Å va gosig han är ... fin färg har han :)

Roffe sa...

Godmorgon.Vad söt han är Cesare.Idag vädra jag täcken ute i solen.ska ut sätta mig på balkongen njuta av solen idag.Ni får har det så bra .kram

Gilla sa...

Det var ju tur i alla fall att Cesare kom tillbaka förut, så du hade nåt att skriva om idag. :D.
Han är ju så söt.

Svar: Tack för gratulationen. Att jag har tur beror nog på att det finns ett Fortuna i Helsingborg och att vi köper Fortunablandning av vårt thé. :D

Bert som HATAR köer, gillade det inte alls.

Kram/Gilla

ansepanse sa...

mattes lille kelgris tror jag bestämt :)
kramar

attis sa...

Så fin han är kissen er. Vi hade verkligen en toppenhelg. Mulet och småregnar här idag. Bra städväder. Ha det bäst.
kramiz

Carina Sjölund sa...

Vad vi är lyckliga som har sådana rara älsklingar :)
Ha en fin dag!
Kramen♥

Anonym sa...

The priest in a small Irish village had a rooster and ten hens that he kept in the hen house behind the church. One Sunday morning, before mass, he went to feed the birds and discovered that the cock was missing. He knew about cock fights in the village, so he questioned his parishioners in church. During mass, he asked the congregation,

'Has anybody got a cock? '

All the men stood up.

'No, no, ' he said, 'that wasn't what I meant. Has anybody seen a cock? '

All the women stood up.

'No, no, ' he said, ' that wasn't what I meant. Has anybody seen a cock that doesn't belong to them? '

Half the women stood up.

'No, no, ' he said, 'that wasn't what I meant either. Has anybody seen MY cock?'


Sixteen altar boys, two priests and a goat stood up and the priest fainted.

Ellis sa...

Det är tur att han får vara med på ett hörn också! =) Han är ju så tjusig!
Kram Elenor

Nett sa...

Härligt att få vara herre på täppen :) Kram

Yvonne Johansson sa...

Vilken gossig katt. Det var länge sedan jag gav Nossan räkor. Smillan har nog alldrig fått det. Får nog ta och köpa lite räkor till helgen och dela det med dom. Dom får annars kokt fisk varje dag på kvällskvisten. Jag hade en röd katt när jag var liten. Tiger döpte jag honom till. Vad vore livet utan katt. Ha det så gott.

Mita sa...

Han är så söt och har busglimten i ögat,precis som det ska vara..*ler*...smakar gott med räkor minsann..
Nog har det varit fint väder,så skönt med solen att gotta sig i.I morgon ska det tydligen regna igen,
Kramiz!

Ninja sa...

Härliga Cesare.....du får ha räkor till hands i vår så kanske han håller sig hemma :) men det är väl svårt när katflickorna börjar att jama....

Nillas Trädgård sa...

Nej, inte har jag glömt bort honom, tvärtom, saknat honom. :-)

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...