19 februari 2011

Mitt första inlägg i bloggvärlden!

Idag lät jag mig inspireras av Hebbe, som berättade om sitt första blogginlägg.
Mitt första blogginlägg skrev jag på mitt Space, som idag är överflyttat till World Press. Det var den 30 november 2006. Så här skrev jag då... 
 Jag har precis kommit hem från fackets årsmöte. Vad händer i vårt samhälle idag? Var finns vår trygghet? Våra tradioner? Vår frihet? Bara frågor och inga svar. Många har blivit skrämda av de snabbt aviserade höjningarna i a-kassan och begärt utträde både från fack och a-kassa. Medlemsantalet sjunker och allt färre kommer på årsmötena. Idag borde vi ju göra tvärtom!
 
Vi måste gå ihop och värna om det vi har! Det är tillsammans som vi är starka, inte en och en. Fortsätter dagens utveckling är vi snart tillbaka där vi en gång började. Då är det kanske inte så enkelt att resa sig.
Nej det är mycket deprimerande att se denna utveckling.


Då, i november 2006, fick jag inga kommentarer alls på mitt inlägg...så det kan ju vara intressant och se vad jag får idag...för ämnet är ju lika aktuellt, eller hur??


21 kommentarer:

Farfar-Hebbe sa...

Mors,Ja verkligen detta inlägget är ju lika aktuellt nu som då,,det är kul att blicka tillbaka..Jag sitter nu och Snoozar med 2 knattar.Haé Kram.

Roffe sa...

Godmorgon.Då kan jag kalla dig för rock mormor.var länge du har bloggat.jag började 0902.Är du ledig idag.Du ska ha ens kön dag.kram

Siita sa...

Ja då Mona, det är ett intressant ämne. Många sticker från facket när det är kris. Dom borde vara kvar o stärka banden ist. Kramar

Susann sa...

gOD MORGON:!
Ja febern vill inte riktigt ge med sig.
Ha en fin dag .
Massa kramar från mig :)

Yvonne :-) sa...

Morn! Ämnet är ju aktuellt idag med.Men jag tror att det är fler på fackmötena idag...Förstod du alll skånka!Morgonkram!

eva sa...

Godmorgon!
jag med bäljar i mig kaffe så det lät bra!
Det är hemskt hur det ser ut och det finns över 1000 fattiga barn i bara hofors och sandviken läste jag och 315 barn ringer till BRIS varje dag i sverige!Det finns de som inte ens har råd att vara med i facket. Den psykiska ohälsan har ökat otroligt sedan lågkonjukturen började i början av 1990 talet!
kramiz

Petra sa...

God Morgon!
Klart det är lika aktuellt idag som då :)
Kram

Gilla sa...

Godmorgon Mona.

Du har verkligen varit med länge och bloggat. Jag har bara varit med sen oktober 2009 på Metro och sen juni på Blogspot.

Du tog ju upp lika aktuella frågor idag som då. Den här gången får du absolut flera kommentarer än i den första.

Svar: Tack för gratulationerna. De värmde.

Kram/Gilla

Camilla sa...

Oj...du har bloggat länge!
Jag firar två år nu i mars.
Och visst har vi fler kommentarer nu än då vi började :)
God morgon!

Nett sa...

Aktuellt nu och då.. och ännu mera förr. Förr tog de till sig skjutvapen mot de som stod för sina åsikter. Idag har vi orden, men inte alltid de räcker till ändå. Kram

4U2 sa...

Absolut är ämnet aktuellt än!

Bloggande 4barnsmamma sa...

Bloggat i många år:)
Kul!
En fin lördag till dig:)

ansepanse sa...

om inte ännu mer aktuellt, tänk bara så många som blivit utförsäkrade, varför blev ingenting gjort i tid och hur ska de gå för alla stackare som står helt utanför nu
kramar

Mita sa...

Ja vi borde väl vara med och engagera oss mer idag tycker man.Så som det ser ut i samhället.
Vi svenskar är lite mesiga,sitta hemma och gnälla ger inget.Bättre vi samlar oss,i grupp ger det mer.
Gud vad länge du bloggat,jag har bara hållit på sen feb,09.
Ha en fin dag,
Kram vännen!

Ellis sa...

Ett sant inlägg, flera av mina arbetskompisar har gått ur facket nu!
Sitter inne och ser på solen, försöker kurera min förkylning!
Ha en fin lördag!
Kram Elenor

Vicke sa...

Tiden går fort, jag kommer inte ihåg mitt första inlägg

Anniepie sa...

Intressant inlägg, tror ingen fick kommentarer i början av bloggandet! :P hehe Härligt att du lade dig tidigt igår! :) ha de bra...Kramar

Carina Sjölund sa...

Vad du har bloggat länge! I maj har jag bloggat 1 år :)
Ha en go Lördag!
Kramen♥

Ama de casa sa...

Tyvärr är det ju lika aktuellt...

Men en stor skillad är det ju - du får måååånga fler kommentarer idag :-)

Glimz sa...

Jag upplever det som om att, det spelar ingen roll vad som tycks. Inget förändras ändå, tråkigt. I dagens samhälle är det livsfarligt att vara sjuk, ingen tas på allvar. Visst det finns dem som bluffar, men det finns det över allt, inget konstigt med det. En fin lördag till dig vännen =)
Kramen

Anonym sa...

fortfarande likaaktuek´llt. folk har dåligt med penaro tönker inte på konsekvnserna att gå ur facket. o jag kan förstå demför de gör inte alltför mkt försina medlemmar. men jag håller mig kvar för juflersom går ur desto lättare har arbetsgivaren att bestämma fullt ut
kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...