20 februari 2011

Hej Paris nu kommer vi snart!

Igår var dotter Wictoria här hela kvällen, hon kom redan på eftermiddagen och stannade tills sent på kvällen. 
Först hjälpte hon sin far att få ihop julklappswiiet och sen var vi ju tvungna att testa det...Himla kul var det! Jag var bäst i bowling och Wictoria vann på poäng i boxning.  
Resten av kvällen ägnades åt att hitta och boka resa till Paris! Wictoria har varit där en gång tidigare, men det blir första gången för mig. Det är väldigt mycket vi vill se och göra där, men frågan är hur mycket man hinner på en långhelg...
Mina kameror ska få jobba i alla fall, för Wictoria är en riktig linslus som kommer att posera glatt under våra utfärder runt i Paris!


31 kommentarer:

Vicke sa...

Välj några få mål istället och ta dig tid att njuta av dom

Siita sa...

God morgon. Då får du komma i håg att ta med stora plånboken. Ingela var där en helg förra året o hade glömt den, dom fick äta på McDonalds dom var billigast. 89 kr för en barn hamburgare. Kram

Roffe sa...

Godmorogn.Har du vunnit på Lotto.Värst vad du ute reser.fast man ska ju ut och resa medan man är ung.bar du och dotter då.Gubben vakta huset eller han ska med.jag hadde sån tur att jag vann på V5+DD.men sprack på V75.ha en skön söndag.kram

Yvonne :-) sa...

Morn!Va kul att ni ska åka till Paris.Ta spenderbyxorna på dej! Jag och Cassandra har snosat rejält.Mike vet jag att han får jag träffa om någon vecka.Morgonkram!

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,tack för gårdagens lyckönskningar...
Hoppas ni får en mysig weekend i Paris,Hon blir bra på bild,linslusen.Haé Kram.

Stattinskan sa...

Blir det framåt vårkanten då? Paris ska vara underbart på våren :-)
Hur som helst kommer du och finaste dottern att få ett späckat och härligt schema att följa :-)
Gomorron

Susann sa...

God morron gulliga du:)
Paris, jo jag tackar jag:)
Va härligt.
Tusen tack för din underbara kommentar på min sida.
Blev så glad.
Massa kramar till dig :)

Bloggande 4barnsmamma sa...

God morgon!
Kul:)

Nett sa...

Härligt med Paris, jag la ju ut en bild på eiffeltornet häromdagen. Det var evigheter sedan jag var där, skulle mycket väl kunna tänka mig att åka dit igen. Kram

4U2 sa...

Jag kan bara säga: ni måste besöka Cartier Latin! Och ja, pengar behövs men mest att man undviker att äta/dricka i t.ex närheten av Eiffletornet och liknande kvarter.

Gilla sa...

Så avis jag blir. Det var i slutet på 1970-talet jag var i Paris senast. Det hade varit härligt att kunna resa dit igen.

Kram/Gilla

Jenfan75 sa...

Men gud så kul att fara till Paris=)

Ja vad lilla Johanna har varit med om står i den nya bloggen som är länkad till denna kommentar.

eva sa...

Här är det okså regält kallt!
Va härligt att åka till paris det e viktigt att ha någe att se fram emot denna långa kalla vinter som aldrig verkar ta slut! Vilka fina foton på din dotter:)
kramiz

Camilla sa...

Ååå...ska du till Paris?
Gud så roligt!
Får jag också följa med? ;)
Kram på dig!

Ellis sa...

Vad trevligt med en långweekend, bra poserande av henne! =)
Hoppas du får en fin söndag!
Kram Elenor

Anonym sa...

Hej Min blog har kraschat så jag har fått göra en ny. Jag har kontaktat Blogger om att det har varit något fel. Den nya adressen är

Http://www.badbollen.blogspot.com/

Anonym sa...

Paris är en underbar stad! Bra val för en långhelg :-)

Fina bilder!

Mita sa...

Paris till att möta våren ska vara underbart.Klart ni måste ha med plastkortet så ni kan shoppa loss ordentligt,*ler*...
Visst ska vi kunna fortsätta gosa med våra husdjur,
Kram vännen!

Gilla sa...

Din dotter behöver ingen smink utan ser ut som en fotomodell ändå. Passa dej hon kanske får chansen i Paris.

Svar: Du har så rätt. Tillochmed min Gube brukar säja att jag behöver lite färg ibland, för att se piggare ut. Jag skulle inte ens gå ner i tvättstugan utan läppstift, men det andra i ögonen har jag inte på då.

Kram/Gilla

Gilla sa...

Svar igen: Mina barn vägde också rätt olika. De två äldsta vägde båda nåt på lite över tre kilo, men den yngste vägde 4.5 kilo. Men han kom snabbast ut.

Kram/Gilla

Carina Sjölund sa...

Vad kul att åka till Paris :)
Dottern min är likadan, gillar att bli fotad :)
Kramen på dig♥

Ninja sa...

Åååååh möta våren i Paris! Det har jag också tänkt någon gång. varför inte denna vår?

Anonym sa...

Jag älskar Paris. Har varit där tidigare och vill gärna dit igen och visa den ljuvliga staden för mina barn.

Bildena på Wiktoria (?) var superfina, vad är det för träd?

Mvh /Bella

Gilla sa...

Jag har faktiskt inte själv varit i katakomberna. Men jag Googlade och kom fram till att de finns i närheten av de gamla hallarna, som nog inte finns kvar längr. Men de låg där när vi var där på 70-talet. Det stod också att det är förbjudet att besöka katakomberna utan guide. Då får man böta.

Vi har också haft strålande sol idag och minusgrader.

Kram/Gilla

Glimz sa...

Shit vännen, du är verkligen morgonpigg! Här har du tant trötter som sover så länge det bara går, ju längre desto bättre =) Kul att det blir en Parisresa oxå!
Sv; Exakt, det är oerhört mycket jobb, men ett roligt jobb =) Det är tur att jag har ett 100%igt intresse. Som du säger, det måste också finnas en riktigt fin kamratskap =)

Kramen

Anniepie sa...

Åhh härligt och åka till paris! :D SV: haha jaa, det är väll det som är kruxet! :P Kram

ansepanse sa...

Paris är en härlig stad, jag har varit där en vårvecka
kramar

Gilla sa...

Så bra då, att hon har hittat katakomberna. Nu väntar jag bara på rapporter därifrån.

Godnatt då vännen och sov gott.

Kram/Gilla

Anonym sa...

du hinner nog se det viktigaste iaf

kram

Petra sa...

Fina bilder :)
Dina inlägg kommer på Bloglovin ett dygn försent :/
Kram

Frogprincess sa...

Paris är STORT!!!
Men så väl värt ett besök och glöm för allt i världen inte eifeltornet!!!
När åker ni?

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...