13 februari 2011

Hajfiske!

Första dagen i Puerto Rico tog vi en tur till hamnen.  
Där träffade vi en mycket trevlig dansk, Claus, som sålde biljetter för en fisketur med WHITE STRIKER! Kolla vilken stjärtfena han satt upp!!  
Vi bestämde oss på stående fot för att följa med dem ut på lördagen.
Claus tog emot oss på lördagen och vinkade av oss när vi gick ut för att dra upp våra hajar.  
Det var ett förväntansfyllt gäng på tio personer som gick ut, de flesta var danska, men det var också med ett par män från österrike.  
Vi hade hoppats på doradofiske, guldmakrill, men tyvärr så var det inte säsong för den just nu...Det hade varit häftigt att dra upp en sådan!  
Det fanns i alla fall möjlighet att få upp rocka, barracuda och haj... 
Victor var den som fick napp allra först, han var också den som drog upp de flesta fiskarna, hela sju stycken!  
Jodå, en av killarna fick upp en haj, fast den var ju inte riktigt i den dimensionen som jag hade önskat!  
En jätterocka var med ända in till relingen, men den slet sig, så jag hann inte få något foto på den. Dagens fångst blev inte det vi hade hoppats på, men en härlig fiskedag fick vi! Nästa år ska jag följa med en större båt, längre ut, för drömmen om att fånga en haj finns kvar!! Jag vill! Jag ska!!



27 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Ja du får drömma om din haj. Skulle iaf vara kul att få se det. Kramar

Farfar-Hebbe sa...

Mors,fasiken så kallt du har,,här ser det ut som det ska spricka upp,solen kanske tittar fram,,Ja man ska leva sin dröm om det är möjligt,,så satsa på mer hajfiske i framtiden..Haé Kram.

Camilla sa...

Oj,vilket äventyr.
Synd att det inte blev större fångst.
Men som sagt: NU har du en anledning att göra det en gång till ;)
Kram på dig!

biggan sa...

så häftigt, förstår du vill göra om det, med dom större sen, men det är det som är spännande, man vet aldrig vad som är på kroken hihi. vad kostade en tur? en sen dag i dag, så det blir inget inlägg förrän senare idag, kram biggan

Yvonne :-) sa...

Victor ser ut att sitta tryggt mellen gubbarna.Att få en haj på kroken har aldig varit min dröm.Ja ibland är det skönt att bara vara!Kram!

4U2 sa...

Gillar fiske men jag gillar bäst att sitta på en brygga och känna hur det rycker i linan. "Hajar" du? (ler)

MICKAN sa...

Spännande! Haj smakar lite som file i konsistensen tycker jag. Gott! Finfina kort. Tack för att vi får följa med :D

biggan sa...

ja ok, då var det ju inte så blodigt än då. trodde det var ännu dyrare,
nu ska jag baka litte först, efterfrågan på det i dag, dom andra plockar tång, och vi har ju ingen bil, så jag får vara hemma. skit att vara utan den, jag tar mig ju ingenstans nu. men men, inget att göra någonting åt, bara gilla läget. ha det gott i dag nu kram biggan

Glimz sa...

Vilken underbar fortsättning på födelsedagen =) Lillkillen måste ha varit mer än nöjd hurra hurra hurra hurraaaaaaa :) Du kommer å få din haj, det lovar jag.
Sv; Det är så vackert där så klockorna stannar! Han har mina fulla sympatier =) Som du säger, tråkigt när folk saknar respekt :( Kramizen

ansepanse sa...

vilken fiskelycka för barnbarnet, mäkta stolt visar han ju upp sin fångst, att få upp en haj måste ju vara något alldeles extra så du får drömma om det ett tag till
kramar

Anonym sa...

Spännande och lite läskigt förstår jag.. ha en skön söndag på er..=)/sannof

Augusta sa...

Då har du en utmaning inför framtiden :)

Hajfiske med hajnapp. Spännande mål :)

Kram

Gilla sa...

Du får fortsätta med att ta fisketurer. För turen har du nog med dej nån gång i alla fall.

Svar: Vi har ca. 4 plus nu så här dags. Alltså ung. 20 över 12.

Tack för tipsen. Då blir det en fråga till när det gäller valuta.

Finns det uttagsautomater, så man kan ta ut pengar direkt. Det är så vi brukar göra när vi är utomlands.

Kram/Gilla

Stevie sa...

Tyckte nog att det stog på Danska på skyllten på fotot.
:)
Metrobloggen kladdar ganska mycket, just nu idag har jag ej kunnat svara på alla kommentarer.
:(
Wow 20 ggr i Turkiet!
Själv var jag runt 40 ggr i Berlin, innan jag fick skaffa nytt pass, pga alla DDR stämplar.

Roffe sa...

Godeftermiddag.jag låg extra länge idag.för att jag somnade kl.3.00.festade lite inatt vann lite på V75 igår.så idag har vi solsken ute,efter en kall natt.-15 inatt.du ska ha en skön dag.kram

syren sa...

Spännade fisketur!kram

Gilla sa...

Just det! Vi har hört talas om växlingskontor, som skimmar kortet man har. Det hade vi inte tänkt oss. Märkligt ändå att man inte har stängt av dom från att kunna växla.

Kram/Gilla

Anonym sa...

Det var ju inte en dålig fångst trots allt!
Bättre lycka med hajarna nästa gång :-)

biggan sa...

så där bakat middag, tång, ja en massa som vi fått gjort nu, 15 sockerkakor, börjat fylla i frysen igen, skönt, ha en fin kväll kram biggan

Mita sa...

Vilken härlig fisketur, ni tar dom stora nästa gång. För en nästa gång blir det,eller hur,*L*...
Kram vännen!

Anonym sa...

Det är ju en jättebra anledning att återvända! Det är alltid härligt med en dag på i sjön i Bohuslän eller någon annanstans på vår runda jord! Kram

vickan sa...

Vad spännande med hajfiske! Förstår att det var en upplevelse för grabben där att få upp så många firrar och vilken söt hajunge på bild där också : )

Ellis sa...

Roligt med en fisketur och bra att Viktor hade fiskelyckan med sig i alla fall! =)
Hoppas ni har haft en fin helg!
Kram Elenor

Carina Sjölund sa...

Härligt ni verkar haft det! Kul med haj fiske :)
Önskar dig en fin kväll!
Kramen♥

Kerstin "Delfinen" sa...

Vilket lyckat födelsedagsfirande det blev för Viktor! Gott att få fira på "sommaren" nån gång!! Fiske det är han en riktig fena på ... hehehehe!!! Men vad förväntar du dig när du önskar dig en haj på kroken .... att du gillar att bada med delfiner begriper jag, men du skall nog inte ha någon närmare kontakt med en hajfena!!!! Kraaaaamis Kerstin

eva sa...

Godmorgon!
Vilken spännande fisketur och vad härligt det ser ut:)
kramiz

Jenfan75 sa...

Vad så underbart=) hoppas ni hade en trevlig semester..

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...