24 februari 2011

I livet med alla dess händelser, sker något nytt varje dag. Livets händelser behöver inte vara stora, men kan ändå, för alltid förändra en människas fortsatta liv.

En av gårdagens händelser var att Espen och Christoffer åkte iväg till Italien...det skulle jag vilja beteckna som ett säkert vårtecken!
Det ringde också en mycket sjuk dotter tidigt igår morse...hon har fått vinterkräksjuka av det värsta slag. Hon hade sovit lite mellan varven...på badrumsgolvet. Igår kväll hade hon fått hög feber.

En ny dag är här, med båda små och stora händelser...få se vad denna dag bär i sitt sköte...

27 kommentarer:

Petra sa...

God Morgon!
Är så glad att jag aldrig har fått vinterkräksjukan.
Japp vi får se vad denna dagen bjuder på :)
Kram

Vicke sa...

inte kul med kräksjukan, så här ser din adress ut när du lämnar en kommentar:
http://htpp://fenixmonasliv.blogspot.com

Då hamnar man inte hos dig

Roffe sa...

Godmorgon.Är det samma dotter som ska till paris med dig.Hur många barn har du.Ha en bra dag.kram

Jenfan75 sa...

Gomorron.
Ja jag skickade min sambos mamma till Spanien igår heller i orgon far dom från stockholm.

Vinterkräksjuka låter inte roligt
Jag skickar krya på sig kramar till henne=)

Men iTalien lät ju trevligt och garanterat vårtecken..

Jenfan75 sa...

Gomorron.
Ja jag skickade min sambos mamma till Spanien igår heller i orgon far dom från stockholm.

Vinterkräksjuka låter inte roligt
Jag skickar krya på sig kramar till henne=)

Men iTalien lät ju trevligt och garanterat vårtecken..

Farfar-Hebbe sa...

Morsning,,vinterkräket vill man inte råka ut för,,räcker jäkligt bra med en skaplig förkylning,och det har vi haft nu,,hela familjen..men nu vill vi vara friska,,lääänngge.Haé Kram.

Susann sa...

god morron :)
Tänka att denna vinterkräksjukan aldrig ger med sig, fy sjutton.
Kram till dig

biggan sa...

godmorgon, roligt hoppas det går bra för dom, men låter inte bra med vinterkräksjukan. hoppas hon kryar på sig fort, kramar biggan

Ellis sa...

Hoppas det går bra för Christoffer i Italien och att dotra blir piggare! Snuvar på lite men annars gpr det rätt så bra!
Ha en fin torsdag!
Kram Elenor

Yvonne:-) sa...

Morn!Stackars tösabit som fått vinterkräksjukan. Ja de sa att matan var god .Ibland så lyckas man .Hadè morgonkram!

Nett sa...

Usch då för vinterkräksjukan, på jobbet har det gått i tre omgångar. Jag har klarat mig. Ha en fin dag. Kram

Gunilla sa...

alla vårtecken emottages med störta glädje !!

Mi sa...

Så hon sov på badrumsgolvet. Precis vad jag tänkte göra men gjorde det inte. Hoppas att hon känner sig bättre i dag. jag är okey nu, peppar, peppar. Kramar!

eva sa...

Hoppas hon kryar på sig fort en mardröm med dessa magsjukor!
Ja nu har man fått rejält nog av denna kyla!!25 grader kallt här i morse!
kramiz

ansepanse sa...

ja och ibland är det ju bra att vi inte vet vad dagen har i sitt sköte, stackars dotter din, så otroligt sjuk hon verkar vara
kramar

Mita sa...

Fy för att vara så sjuk, en mardröm,hoppas hon blir piggare snart.
Det där var väl ett säkert vårtecken med Italienresan,säkert varmare där än här,
Ha det gott,
Kramen!

Anonym sa...

Det är inte klokt vad många det är som ligger och kräks nu! Vill inte, vill inte, vill inte...... Kram

Gilla sa...

Så tråkigt att din dotter fått vinterkräksjukan. Hoppas att hon blir bättre snart. Feber är inget man leker med.

Svar: Det var ju kul att du också tyckte om koftan jag stickar.

Jag var inne på Metrobloggen och de hade ett annat meddelande idag. så det verkar nästan som om det kommer att fortsätta ett tag till åtmistone.

Kram/Gilla

kinab sa...

Vinterkräksjukan låter inte alls kul:( hoppas hon kryar på sig snabbt. Nu har jag flyttat bloggen hit till bloggspot.
Kram Kina

Vicke sa...

Svar: Det blir så om du inte tar bort http innan du klistrar dit adressen

diana sa...

Vinterkräkan är ett gissel. Ha en bra kväll.

Anniepie sa...

Jaa, vi kom underfull med att kvinnan var en kleptoman som känner ett behov av att ta saker! :S helt knäppt om du frågar mig! Jaa, nu är allt bestämt så vi flyttar till en lägenhet i början av april, men har mycket att göra nu verkligen tills dess! :P Jasså, är inte förvånad. Metro krånglar ju ganska ofta tyvärr... Kramis

Ammis sa...

Usch, vinterkräksjukan!! DET vill man inte ha. Hoppas du klarar dig och att hon piggnar till snart. Det är väl tur att man inte vet vad varje nu dag har att bjuda på, då kanske man stannade i sängen hela dan...ha ha. Ha en go kväll. krAMelikram

Glimz sa...

Oj, här händer det saker vill jag lova! Som du säger stort som litet =)
Jag är med dator igen *lycklig*
Kramen =)

Anonym sa...

vad tråkigt för din dottter. längtar till sommaren när jag ser filmen
kram

Margti sa...

Inte kul när anhöriaga får MAGSJUKA!! Det är många just nu, som drabbas av detta. Hoppas att man "slipper undan", men man kan aldrig veta...
Kram!!!

Anonym sa...

Godafton Mona!

Ser att "Gossen" ska ner och tävla igen. Håller tummarna som vanligt!
:)
Synd om Din dotter som fått vinterkräksjukan. Den hade dom också på sjukhuset i Lund (på den avdelningen jag låg på) runt jul och nyår, men jag hade tur som inte fick den. Tre patienter låg isolerade när jag skulle byta avdelning.

Kram
Stevie

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...