23 februari 2014

Härligt fin lördag hos pappa.

Inte en snö-gnutta kvar och regnet föll så fint och lättskottat när vi åkte ut till pappa på lördagen. Fint väglag och hela fem plusgrader utmed hela kusten. 
Pappa tyckte att det var en himla tur att barberaren var tillbaka för det var dags att klippa till igen. Igår funderade han på om jag inte skulle ta bort allt hår, men jag fick övertalat honom att behålla 3 mm. 
Under eftermiddagen dök barnbarnet Marina och hennes Daniel upp. De kom med gott kaffebröd och en fin blomma till morfar. Så jätteroligt för både morfar och oss för vi hade inte setts på riktigt länge.
Vi har ju bytt utförare i hemtjänsten för pappa, från den kommunala till Team Assistans AB och det blev väldigt bra! Det fungerar jättebra och pappa är så nöjd och glad!  

15 kommentarer:

Anonym sa...

Hej du,,skönt för din far att allt är tillbaka till det vanliga igen,,frisören på nära håll igen,,fint att bytet av hemtjänst funkar bra...
Ja hela familjen gillar utförsåkning,Erika o Loke tycker om att åka på längden oxå,,dom är helnöjda med sin sportlovsvecka..Haé Kram.

Siita sa...

God fm. Ingela var här o onsdags o klippte gubben. Trevligt för din far arr dom o ni kommer på besök. Så bra att det funkar med dom nya . Kram

Jenfan75 sa...

Nu är ordningen återställd. Hur länge är det kvar tills nästa semester.. Tyvärr blev det ingen semester för mig och barnen iår pengarna gick till annat viktigare tyckte barnen BILEN. men i augusti åker jag på en veckas semester med några kollegor till spanien..

znogge sa...

Så härligt att din pappa är nöjd och att det fungerar bra. För min mammas del är läget ett annat. Men i stora staden finns bara det kommunala alternativet så man få klaga och åter klaga...

Ha en fin söndag!

Aurora sa...

Nu får du hålla dig hemma så att pappa slipper ha för långt hår. Kram

yvonne sa...

Så go du är mot din pappa! Och en bra lördag fick ni! .....Dåligt att de inte hade informerat tvättmaskinen:-D..Jag hade kunna tänka mej en väska i ormskinn eller ett par skor inte högklackat! Kram!

Anonym sa...

Vad roligt att höra att det ordnat sig för din pappa. Så glad han måste ha blivitnär både ni och barnbarn dök upp, förstår att ni fick en fin lördag. Ha en fortsatt fin helh. Nenne

Ezter sa...

Så skönt att hemtjänsten fungerar. Tycker mest man hör skräckhistorier! Det måste bli ändring på det!

ansepanse sa...

vad bra att den nya hemtjänsten fungerar bra :)
ha en fin söndag
kramar

Gilla sa...

Det var nog mest din Pappa, som blev glad åt att träffa er igen. Vi är ju lika på det sättet att jag klipper till Sibbe och du din Pappa.

Ni träffade ju också folk, som ni inte hade sett på länge. Precis som vi med våra grannar.

Så skönt att det känns bättre med den nya utföraren hos din Pappa.

Sv: Nu har jag ju ett fint förråd av sjalar. Två av dom har redan mottagare. Sibbes ena dotter, som fyller 60 snart. Och min dotter som också fyller år, men inte jämnt.

Kram/Gilla

Mita sa...

Kan tänka mig att din pappa var glad att ha er tillbaks igen.Skönt också att snön är borta hos er. Här finns alla upplogade högar kvar, men annars tar blåst,regn och plusgraderna hårt på snön...
Härligt med besök som ni inte träffat på länge, och till sist, så skönt om det funkar bra med dom nya utförarna. Nog så viktigt...
Kramar♥

Henrik Olsson sa...

En trimmer är smidig att ha när man vill ha håret kort! :)

Inger Rozèn_Chintoh sa...

hej
Skönt för pappa att han är nöjd.Kram,Inger

Ingrid sa...

Kan tänka mig din pappa var glad ha er hemma igen. Förstår ni fick mycket motion på semestern!
Såg riktigt härligt ut!

anniepiie sa...

Men så härligt för din pappa! :) Visst är det härligt med sol och snöfria vägar! :) Jag gillar våren som sakta kommer! :) Hoppas att du har haft det bra på semestern. Kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...