24 februari 2013

Kringkörning på Sotenäset

Så härligt att träffa pappa igår. Jag hade med rotmos & fläsklägg som vi åt tillsammans och jösses vad han åt min käre far. Det är så roligt att han är så pass pigg och kry som han är.

Jag hade lagat till en köttgryta också och fixat lite matlådor så nu klarar han middagarna tills vi kommer ut nästa lördag. Fick klippt till honom också så nu är han stilig min far!

Sen for vi vidare, men stannade till en liten stund "hemma" på Väjern så jag fick knäppt lite kort. Bitande kallt var det, inte så många minusgrader, men kylan vid kusten är en helt annan än i Uddevalla...en mycket råare kyla. 

Dotter Jeanette har flyttat till "ny" lägenhet så där var vi på kaffe och kladdkaka. Här står barnbarnet Havansa i sitt prinsessrum som hon stolt visade upp för mormor.

Vi hälsade också på hos pojkarna, men äldste sonen var inte hemma. Den yngste följde med oss och drack kaffe hos storasyster. Från hennes ytterdörr togs kortet på den vackra månen, en ytterdörr som en gång i tiden varit också min. Den lägenhet som Jeanette nu har flyttat in i hade Bosse och jag innan vi köpte vårt hus på Väjern. Sen har äldsta dottern Lotta bott i samma lägenhet och nu är den alltså Jeanettes nya lägenhet. Lite kul egentligen med en släktlägenhet...

Sista bilden från lördagens utflykt togs innan vi lämnade Hunnebostrand. En underbart vacker himmel med den fint upplysta vadbocken.

15 kommentarer:

Anonym sa...

Tittar in och önskar dig en bra dag.
-4 och solsken hos mig idag

mvh

Anonym sa...

Fina bilder,,din dag ser ut att ha varit bra..Kul att lägenheten vandrar runt i familjen...
Ja visst är det sorgligt när vänner går bort,men samtidigt kanske det bästa,eftersom han varit dålig så länge..Haé Kram.

Yvonne ♥ sa...

Goförmiddag! Jag har sovit nästan ända tills nu!! Fina bilder ni tog! Vad snällt av dej att tänka på din gamle far med mat och hårklippning.Han ska vara glad för en sådan go dotter!! .....Jooo med enkla medel kan man höja smaken på maten.. Ha en bra dag! Kram!

Veiken sa...

Hur hinner du med allt! Jag som är ledig hela tiden skulle aldrig hinna med all du gör! Jisses - laga mat för en hel vecka till din pappa! Honnör för dig! Många kramar

wiper sa...

Så fint din pappa bor och jag förstår att det är härligt att träffa honom. Fin bild på ditt barnbarn och jag förstår att hon är stolt över sitt fina rum. Härliga bilder du visar upp.

Ja du det var häftigt detta med lägenheten. Jag och min syster tog över lägenheter efter varandra också när en flyttade ;) kom att tänka på det nu när jag läste vad du skrev.

Så vacker bild den sista.

Ha en skön söndag
krama

Znogge sa...

Vilken bra dag ni fick på alla vis! Så fina bilder på det. Nu önskar jag en bra söndag!

Siita sa...

Vilken matlagerska du är då. Ja mat gör jag oxå men bara till mej o gubben. Tar inte så lång tid. Fina kort idag o kul med en släktlägenhet. Kram

Helen sa...

Du är då en hejare på det mesta, en typisk kvinna mao ;)
Underbart att få rå om de sina i vårt fina Bohuslän. Och dina foton.... bara så!!! Du är så duktig med dina kameror <3

Kramis från Ellös

Anonym sa...

Kan inte göra annat än att beundra dej. Hur i all världen hinner du med allt? Vad festligt med er familjelägenhet. Din pappa kan skatta sig lycklig att ha en sådan dotter som dej, tänk om alla barn var så fina mot sina föräldrar. Men vad är en vadbock, har aldrig hört talas om det? Kramar till er båda. Nenne

ansepanse sa...

finns det ingen snö kvar där? här har vi rätt mycket, vad roligt att så många av er bott i samma lägenhet, måste kännas som hemma :)
vilken underbar bild den nedersta, wow
kramar

Kina sa...

Kikar in och önskar dig en härlig söndag :)

Kram Kina

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hel
Solen skiner men det känns kyligt.
Ha en bra dag.
Kram,Inger

Gunilla sa...

vad mycket ni hinner med, hur många timmar har dygnet hos er ? :) verkar trevligt i af :)

Ama de casa sa...

Vilken härlig dag och vilka härliga bilder :-)

Mita sa...

Häftigt med lägenheten som finns kvar i släkten, det blir en speciell känsla antar jag.
Du är otrolig med din matlagning till din pappa. Vad glad han måste vara för det,och det finns ju inget godare än hemlagad mat.
Kram vännen**

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...