11 juli 2012

Krollilja och andra blommor hos Wictoria

Efter konstutställningen på Röe Gård körde vi hem lite saker för Wictoria, som stannade kvar på Röe Gård ett par timmar till.

Wictoria var väldigt stolt över att hennes Krollija blommade, en krolllilja är alltså en lilja vars kronblad krullar sig uppåt. Först såg jag den inte för den stod ihop med en annan växt med vita klockor, men sen fick jag syn på den!  

Riktigt fin var den, Wictorias Krollilja!

Wictoria har alltid tyckt om att påta i jorden och nu har hon en stor fin trädgård.

Det tar några år innan man lär sig vad som trivs var i en trädgård, men det blir mer och mer varje år som hamnar rätt hos Wictoria.


12 kommentarer:

Siita sa...

Godmorgon. Kronliljan är så fin. Jag har en lijla med, fast rosa. Vet ej vad den heter, sätter ut den när den slagit ut. Regn här idag med o bara +12 grader. Pinnen hänger rakt ner, haha. Kramar

Yvonne sa...

Godmorgon! Krollilja har jag aldrig hört talas om.. Det är nästa gånga jag ska vara med Kjell när han tar sprutan...Ha en bra dag! Morgonkram!

Camilla sa...

Det är så vackert med alla dessa blommor. Inte undra på att man bara älskar sommaren.
Kram!

Anonym sa...

Har aldrig hört talas om denna lilja. Men fin är den.

Ha en bra dag
kram

Gilla sa...

Det var första gången jag såg en VIT krollilja. De jag har sett förut har varit helt orangea eller orangea med mörkare ränder eller prickar i.

Sv: Kul att du tyckte om mitt citat. Du är ju för bra, som vill rösta på mina bilder varje dag. Jag ligger inte i topp, men har ändå kanske en chans att vinna nåt. För det är massor av vinster.

Kram/Gilla

Nett sa...

Vilken vacker lilja, en sådan har jag inte sett innan. Kul att hon har den stora trädgården nu. Kram

Aurora sa...

Min krollilja går åt det lila hållet. Någon vit har jag aldrig sett. Kram

Mita sa...

Vilken underbar trädgård hon har,och den liljan var faktiskt ny för mig,men så fin den är.
Perenna växter är toppen tycker jag,som hela tiden kommer tillbaks och som man kan dela på och ge bort till andra..
Ha det gott vännen
Kramiz♥

Ma sa...

Tjusigt med dessa blomster. Den trädgården verkar bli en riktig praktträdgård...

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!
Ja det är fint med växter och sånt.De där gula,vet inte vad de heter,växer som ogräs.
Nu ska jag starta om med min lilla oas.det blir att tänka till.Terassplattorna blev bredare och gräsmattan,ej utlagd ännu,blir mindre.
Jag har ju sparat några arter som jag hade.De där gula,kommer säkert igen,vallmon och acklejan.Får ta ett djupt snack med trädgårdsmästaren.Ha en fin kväll.Ser solen gör jag!
Vänl.Inger i Örebro
Chintohs.blogspot.se

Veiken sa...

Jag har aldrig ens hört talas om den blomman. Den ser jättefin ut tycker jag. Roligt för henne me en trädgård när hon tycker om att påta i jorden! :) Kram

paloma sa...

Härligt att ha sådan fin trädgård! Det är ju min dröm som du vet! KRAM

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...