28 april 2012

För stora förväntningar och skryt kan straffa sig.

Jag kämpade och lyckades gå ner i vikt, men hade ännu inte uppnått målet...DET var jag ju bara tvungen att dela med mig av...Då började vintereländet med platt fall i trappan. Slut på träning tillbaka till ett stillasittande liv!  
Jag vägrade att acceptera detta, kämpade som attan för att försöka röra mig, det som i alla fall gick....fast det var ju dessvärre inte så mycket.  
Jag tog mig i alla fall tillbaka till en rätt normal rörlighet och såg fram emot semesterresan till Puerto Rico...Jag var trött och sliten, hade ännu ont i mitt ben, men såg fram emot denna resa som skulle bli så fantastiskt fin! Väntade så mycket!!
Fyra dagar blev det av denna resa, en resa som jag hade sett fram emot och planerat så himla mycket för...Så vad har då den här hösten och vintern lärt mig? Jooo... 
Skryt aldrig om bra träningsresultat eller bra viktminskning, var bara nöjd och håll tyst!
Spänn aldrig förväntningarna för högt inför semester och resor för det kan ändra sig illa kvickt! Var glad och nöjd för det som dagen ger...





17 kommentarer:

Petra sa...

God Morgon!
Sant. Denna hösten/vintern har verkligen inte varit snäll mot dej!

Kram

kristina sa...

Nu lämnar du detta bakom dig. nu ser vi fram mot sommar och sol och snart träffas vi i sköna Side. Lycko kramar från Kristina

Siita sa...

God morgon. Ja du har inte haft det lätt denna vinter, bara att ta nya tag. Jag ska försöka banta bara jag blir av med medicinen mot cancern, ett år kvar. Kram

Yvonne sa...

Godmorgon!Men vännen klart att man kan tala om att man har gått ner i vikt.Du har haft en tuff vinter .Se nu framåt !!!..........Jag tror att Cesare tänker på det viset.Förlora inte hoppet Drick kaffe!! :-) Ha en bra dag! Morgonkram!

Aurora sa...

Efter regn kommer solsken. Även för dig hoppas jag. Kram

Anonym sa...

Man ska nog vara glad att man lever och bra är ju om man klarar det mesta själv.

2 praktikplatser har jag haft - den ena resulterade i en ansiktsförlamning, den andra resulterade i platt pall, dec förra året, och ischias.

Är ganska återställd från båda sakerna, utan hjälp utifrån, jag är envis.

Men nu är vintern över, och alla av oss får ta nya tag

mvh

Gilla sa...

God Morgon Mona.

Jag har ingen anledning till att skriva om viktminskning, för vikten ligger stilla med en skillnad på 1 kilo ibland. Men det finns ju folk som har riktiga besvär och då kan det vara en hjälp kanske att skriva om vikten, för att peppa sej själv. Att du hade oturen att trilla och slå dej, gör ju inte din strävan sämre, när vikten går upp. Det är ju rimliga skäl.

Sv: Ja, inte sitter man här och är nöjd, när ingen skriver kommentarer. Men som jag skrev, så har man ju flera som tittar i alla fall. Bara det är ju bra.

Det går kanske att slå ihop två bloggar, Jag har sett att man kan exportera och importera nån stans. Så det är kanske så man menar.

Kram/Gilla

paloma sa...

Ja det blir aldrig som man tänkt sig! Du har ju haft sjukt jobbigt år!Men nu får det vara nog med alla olyckor! Vi kommer inte bo på gunzeli utan det blir nog Nerzli..tror jag det hette närmare er till..kram

ansepanse sa...

mm, så är det, var glad för just dagen du har, det andra vet vi ju ingenting om
bamsekramar

Ninja sa...

Trist...min mamma har problem med höften och kan inte gå som hon brukar...med viktökning som följd. Så jag förstår att du har fått ett bakslag....men du har ändå skaffat dig bättre vanor som du kan ta upp och lärt dig vad du behöver undvika för att gå ned i vikt så jag tror att du kommer att tappa kilon igen så fort du är i formen är tillbaka :)

Vicke sa...

det har du rätt i, ha en trevlig helg nu

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Jag vet vad du pratar om! De senaste veckorna har jag haft en rejäl dipp i träningen!

Man borde träna i tysthet!

veiken sa...

Du har så rätt, man ska fånga dagen och leva i nuet. Du har haft extrem otur hela tiden, men vi måste hoppas att det är slut på det nu. Efter regn kommer solsken! :) Kram

Nett sa...

Inte har du haft ett bra år inte. Kanske är bäst att vara tyst om det man har uppnått. Kram

Ma sa...

Du har helt rätt i att det är farligt att skryta och tycka att man har gjort något bra. För gör man det är risken stor att någon eller något förstör det hela och det man en gång gjorde så bra, bara blir något halvmessyr. Hoppas Du fick en fin resa och att Din viktminskning och motionerande kommer tillbaka...

Ama de casa sa...

Kloka tankar - men du kommer igen!
:-)

Mita sa...

Du har haft så mycket elände att nu kan det inte bli mer tycker man.
Se fram emot resan nu med tillförsikt och det kommer gå bra med allting.
Kram vännen*

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...