7 april 2012

Påskaftonen är här!

14 kg godis, fast det norpades lite igår...

Påskpyntat och klart, men nu ska det lagas mat. Jag ska strax vispa till omeletten och slänga in i ugnen, sen ska jag ha in två långpannor med potatisgratäng...Detta är den jobbiga biten med bara en ugn...Jag saknar min gamla spis med två ugnar!
Ägghalvor med kaviargrädde fixades igår så det står klart i kylen...Vi blir inte så många som jag räknat med, bara 25, men alla mina barn kommer i alla fall att finnas här idag! Det ska bli jätteroligt...Kort kommer i morgon! Ha en trevlig påskafton alla!!

22 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Jag gjorde mina gratänger i går. Har ju bara en ugn oxå. Köpte bara ett kilo godis. Klockan 13 ska vi äta. Ha en trevlig påskafton.Kram.

Anonym sa...

Mors,,25 pers,,då har du att stå i,,klart du saknar din dubbelugn då..
Men du ska se att efter att du ställt fram allt det goda,,så plockar dina gäster sort från bordet sedan..Hoppas du får en glad och fin Påskafton...Haé Kramen..
Du får gissa på gåtor när du får tid.

Yvonne sa...

Godmorgon! Vad då bara 25!!!Ha det så trevligt.Dom vill vara färdiga till måndag då flyttlaset kommer.Morgonkram!

Sand mellan tårna sa...

God morgon! Oj så mycket godis, mums!
Sv: Fiskarna gör sitt jobb men man får nog gå några gånger för att det ska bli helt bra. Beror såklart på hur mycket jobb som behövs göras;)

Petra sa...

Bara 25? Det är väl en del det med :)
Här blir det inget firande överhuvudtaget, och inget godis är köpt.
Lugn tv-kväll blir det.

Kram

Aurora sa...

Bara 25? Här är godiset snart slut för det har norpats i flera dagar. kram

Vicke sa...

då blir det fullt hus med andra ord

Camilla sa...

Ha nu en toppen kväll.
Mums vad gott det såg ut.
Får jag också komma? ;)
Jag menar...en mer eller mindre ;)
Kram och Glad Påsk!

Anonym sa...

´´Alla mina barn kommer att finnas här``
Låter som du har minst ett fotbollslag!

Solen lyser här idag, men det är kyligt ute.
Idag blir det en del smörj - mina händer blir så nariga av detta väder. Ska försöka stoppa i mej lite mat

Ha en riktigt bra dag, så hörs vi
kram

Gilla sa...

Det ser lockande ut med ditt påskbord. Jag blev inspirerad av dina ägghalvor, så det snor jag av dej.

Sv: En långfredag idag är som en vanlig söndag.

Kram/Gilla

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Med så mycket godis kommer ni att få en kanonkväll!!!

Glad påsk!

Augusta sa...

Bara 25 st, hihi, det tycker jag är många och mycket mat som måste lagas.

Önskar dig en trevlig dag tillsammans med dina barn och barnbarn :)

Fortsatt trevlig Påsk!

Kram

ansepanse sa...

låter som en superfin påskafton med mycket god mat och massor av godis och 25 personer är mycket folk det också även om nu alla inte kunde komma
bamsekramar till dig vännen

Nett sa...

Oj vad mycket godis ;) Kram

Jenfan75 sa...

Glad Påsk till dig med Mona=) Hopaps dagen blir bra=). Här blir det semifinalhockey också=)

Karpstryparn sa...

Glad Påsk på dig! kramiz

Carina Sjölund sa...

Hoppas ni får en toppen kväll :)
Har jag varit ledig kanske jag kommit på en bit mat :)
Glad påsk vännen!
Kramen♥

Ellis sa...

Vad gott allt ser ut att vara! Vi åt påskmat igår med våra kompisar och hade en trevlig kväll! =)
Ha en fin påskafton! =)
Kram Elenor

Smörblomma sa...

Vilken fin påskrätt! Vi åt påsklammet i form av kyckling igår, riktigt gott det med. Kramiz

Ingrid sa...

Här var vi "helften" alltså 12,5.. Hmmm, men det räckte till det med ;)

Mita sa...

Oj så många ni blev i alla fall,det räcker bra till. Mycket pyssel med maten blir det, och jag lagar alltid till alldeles för mycket,haha...kan skicka med matlådor till dom som vill ha,
Kram vännen*

Maria sa...

haha nej , men det va ju tur att du fick några bilder iallafall så att du inte glömde helt, ja trevligt var det!

Kram kram <3

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...