18 november 2020

I Covidens tidevarv

 

Årets julmarknader ställs in och allt fler ställen stängs ner. Vi måste alla hjälpa till att begränsa smittan av Covid19. 

Jag har inte åkt med allmänna kommunikationer sen början av mars och det lär dröja innan jag kommer att göra det.

Barn och barnbarn i Norge har jag inte sett sen i fjol.

Fast mitt i allt detta mörka finns det glädje och kärlek som ändå ger hopp.

Dottern Jeanette sa JA till sin Ala den 15 november. Vigseln skedde utomhus och det var ett mycket begränsat antal närvarande. Vi var inte med, men vi hoppas att vi får krama om dem ordentligt när pandemin är över.


12 kommentarer:

Farfar Hebbe sa...

Ja denna förbannade Covid 19 ställer till det på många vis,hoppas den ger sig av,men då krävs det att vi alla tar ansvar för hur vi beter oss.Håll ut Håll avstånd..Jag är nog ganska säker på att Frun gillade countrymusik.Haé Kram.

attis sa...

Ja fy och usch. Jag har inte åkt kollektivt sedan februari. Skanar så att krama barn och barnbarn. Lillskruttisen som bor i Frändefors pratar jag ofta med via videochatten. Som du skriver så finns det glädje och hopp oxå. Om nu bara alla kunde hjälpas åt och förstå att detta är allvarligt. Jag skriver på datorn nu. Går fortfarande inte med telen. Var rädda om er. Kramizar från Holmsund

Eva-Lotta sa...

Jättetrött på detta nu, men vi får hålla ut. Någon gång är vi igenom det!
Mysigt med bröllop mitt i allt, hoppas ni får se många bilder!

Henrik Olsson - Föreläsningar sa...

Ja, pandemin har verkligen vänt upp och ner på allt i vår värld!

Znogge sa...

Ja, denna eländiga sjukdom ställer verkligen till det. Även om ni inte kunde vara med så var det ändå en glädjestund att ta vara på i tider som dessa. Brudparet är så fint och de ser så lyckliga ut!

Kram

Annie - Stora Små Äventyr sa...

Så jobbigt att man inte kan ses som förut, hoppas verkligen att det vänder och blir "som vanligt" igen snart!

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!Doktorn var nöjd med mitt hj'ärta-var på koll idag-Å så snöar det-Kram,Inger

skåningen sa...

Tråkigt att ni inte kunde närvara vid bröllopet .Gratta dom!
Ja vi lever i svåra tider!
Idag blåser det rejält här!
När det blåser är det bra att ha låg tyngdpunkt!
Kram!

skåningen sa...

Ha en bra söndag!
Kram!

Veiken sa...

Det finns ljusglimtar i allt, men codid berör oss alla. Hoppas att skiten snart är borta för evigt, men jag har troligen fel!
Stor kram till både dig och Bosse!

wiper sa...

Håller helt med dig och jag själv har inte heller åkt allmänna kommunikationer utan vi hyr bil här i vårt bostadsområde då vi blir uttråkade.

Jag har träffat min son 2 gånger på 12 månader och hållit avstånd.

Grattis till dottern som gift sig. Så fina dom är

Ha det bra
kram
Malin

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!
Gillar du nya blogger?
Nu har de ändrat igen.Glad att jag lämnat dom!

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...