29 juli 2020

Vår tids syndaflod...en pandemi i vågor!

Varför är vi förvånade? 
Vi människor förnekar oss aldrig.

 Det pratas om corona som kommer i vågor och jag kommer då helt osökt att tänka på denna pandemi som syndafloden.

 Människor lemlästar och dödar varann, vi fördärvar allt runt omkring oss, skövlar och förstör.

 Jag tror på karma och nu får vi skörda det vi sått.

Kommer vi människor att lära oss av det som sker, kommer vi att bli mer ödmjuka och ta vara på varann och vår jord.  

Kommer vi att få uppleva en värld i fred och balans? 

6 kommentarer:

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!Det var inte bättre förr heller.tänk på digerdöden,men vi har ändå internet.Kram,Inger

Farfar Hebbe sa...

Hoppet om att vi ska få en värld i fred,det måste man ha,även om det ser mörkt ut..Här har det regnat lite då och då,kvällen nu är fin..Haé Kram.

Herr Nilssons Fru sa...

Nä tyvärr de tror jag inte. Man önskar men man ser ju hur folk bär sig åt, hur många fullständigt nonchalerar och lever som vanligt.

Kramiz o go torsdag

Znogge sa...

Jag tror vi behöver tänka till kring mycket. Kina har ett stort ansvar med tanke på att pandemierna brukar ha sitt ursprung där...

skåningen sa...

Vi har alla en önskan om fred och harmoni.Det finns inga vinnare i krig!
Svar...Det hade varit kul att ha olika munskydd!
Ha en bra torsdag!
Kram!

Henrik Olsson - Föreläsningar sa...

Ja, vi kan inte skylla på någon annan än oss själva!

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...