25 juli 2020

Altanjobb...ledbruten kvinna

 Torsdag eftermiddag satte jag igång och plockade plattor från vår murbrukskadade altan.

Jag var klar klockan nio på kvällen, då var jag trött.

Det var tjockt med murbruk under plattorna, mycket mer än jag räknat med. 

En del satt stenhårt fast medan en del var rejält blött och inte heller lossnade med skurborste. 

Flera kilo murbruk fick jag skyfflat ihop på fredag förmiddag innan jag tog slangen. Höll på ett par timmar innan jag fått bort det värsta.

 Slang och skurborste på lördag och det gick sen att beträda den gamla altan.

Jag har fått bort det värsta, så vi klarar oss tills de av oss anlitade snickarna tar bort resterande sjangserat virke från den gamla altan och bygger nytt åt oss.



8 kommentarer:

Farfar Hebbe sa...

Här blev det mycket varmare på em,då hittade solen fram lite då o då mellan molnen..Rackarns vilket jobb du lagt ner på altanen,den som haft dit murbruket borde väl även ta bort det..För inte var det väl du som murade..Haé Kram.

Znogge sa...

Men vilket hästjobb du åkte på efter renoveringen. Egentligen tycker jag inte att du skulle gjort det men det fanns väl inget alternativ. Du/Ni får trösta er med att det kommer att bli bra till slut men det kändes som ett tungt jobb när någon annan orsakat det.

God lördagskväll!

Herr Nilssons Fru sa...

Oj vilket jobb. Kan tänka mig du var redigt trött efter det.
Nu blev de bra o så är de bara o vänta på snickarna.

Kramiz

Farfar Hebbe sa...

Morsning.Här skiner solen +17,2 just nu,kan bli en fin dag.Haé Kram.

skåningen sa...

Bra jobbat!!
Du är en redig kvinna :-)
Om man tar för mycket handsprit och ofta så kan dom tro att man är alkoholist på lukten 🙂

Inger Rozèn_Chintoh sa...

hej!kram på dig mona!
Inger

Henrik Olsson - Föreläsningar sa...

Riktigt bra jobbat av dig!! :)

Veiken sa...

Vilket jobb du la ner på en altan som ändå ska göras om. Jag förstår att det var nödvändigt, men dom som har slarvat skulle fixa efter sig. GRRR! Kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...