31 juli 2014

Onsdagens lunch blev

krokodilburgare!

 Inte alls fel, riktigt gott!
 Nyttigt också...
fast bara på tillfälligt besök.
Under fyra dagar serveras nu mat från olika länder på torget i Uddevalla.
 I de små marknadsstånden, och internationella köken, hittar ni bl.a. spansk paella, tyska korvar, italienska delikatesser och pastarätter, oliver, franska ostar, engelsk fudge och en massa annat aptitretande och väldoftande.
Massor av läckra specialiteter från en mängd olika länder, så nu får vi se vad vi testar denna torsdag.
Paella har jag ätit ett flertal gånger så det blir det inte, kanske något ungerskt...

10 kommentarer:

yvonne sa...

Godmorgon! Krokodillburgare hade jag inte köpt men paella!....Björkarna har klarat sig någotsånär här.Kram!

Anonym sa...

Härligt,vi har något liknande här i Gävle,"Stadsfesten" pågår nu,,där brukar det vara stånd med mat från olika delar av världen,,men aldrig har jag hört om Krokodilburgare..Hoppas du hittar något riktigt gott i dag..Haé Kram.

Geddfish ♥ sa...

Ja, nu skulle jag ju ha varit i Uddevalla, men där är jag inte, och väninnan jobbar långhelg.
Intressant med utländska matdagar!
Kram!

znogge sa...

Så den marknaden är hos er nu. Jag tror att de förflyttar sig över Sverige. Kul att testa ny mat men paella äter jag aldrig mer...

Kram

Gilla sa...

Sådana dagar brukar vi ha i Helsingborg också. Men att man serverar krokodilburgare har jag inte sett här. Annars är det folk från många håll utomlands, som visar sina specialiteter.

Sv: Din bild med den "fallande" månen var verkligen fin.

Kram/Gilla

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!
Har dom grodlår från Frankrike!?Pröva!
Och fofo!Från Ghana rekomenderas!
Ernst tyckte att det var en kulinarisk upplevelse.
Kram,Inger

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej igen.
Det är nog med maten som vi förstår varandras kulturer.Minns kåldolmarnas väg..Tjingen,Inger

Smörblomma sa...

Krokodil, ja det låter onekligen spännande... Tufft att våga pröva på sådär ;D Kramiz

Veiken sa...

Dom kommer nog hit med mat från olika länder när kulturkalaset drar igång. Jag har ätit krokodilbiff och blev inte så värst imponerad. Däremot vill jag testa känguruburger när dom kommer hit! Kram

Mita sa...

Spännande med mat från andra länder.Det är bra att man har ett par dagar på sig att hinna äta av det goda...
Kramar**

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...