1 januari 2012

Succé och en fin start på nya året!

Min yrkesdröm var ju att bli läkare och igår fick jag åtminstone praktiserat lite kirurgi på min kalkon...   
När fyllningen var på plats så sydde jag igen den och det blev riktigt bra!  
Efter 4,5 timmar i ugnen blev kalkonen riktigt saftig och fin!  
Efter en stunds vila trancherades den och skivorna blev helt perfekta.  
Tackar kollegan Annika och amerikanarna för detta lyckade resultat!  
Under tiden som kalkonen njöt av värmen i ugnen dukade jag bordet... 
Sen kom de, här min bror och min yngsta son... 

Barnbarnet André och min äldsta son... 
barnbarnen Tobbe och Victor... 
och här ser ni vad som som blev kvar av kalkonen.  
Efter middagen var det dags att ta sig ner till stan...  
där vi fick se ett fantastiskt fint fyrverkeri från Skansberget! Vädret var helt perfekt, med klart och fint väder...
Helt perfekt väder för fotografering och detta väder höll i sig resten av kvällen. Idag har vi nytt år och nytt regn med flera plusgrader! En god fortsättning önskar jag er alla!




28 kommentarer:

Anonym sa...

Mors,,ser att du/ni hade en härlig sista 2011 kväll..Nu har vi fått nya dagar att fylla med precis vad vi vill..Haé Bra Framöver.Kram.

biggan sa...

gott nytt, ja den vart ju jätte bra, en jätte fin nyårsafton fick ni. fint väder här med, vi fick en jätte bra nyårsafton med, hade besök vi med, samma väder här, kolsvart fast klockan är halv 10. regnet vräker ner. ha en fin nyårsdag kram biggan

Stattinskan sa...

Kalkon är riktigt, riktigt gott - sedan kan man göra en riktigt smarrig sås av spadet också ;-)
God fortsättning Fenixmona

Siita sa...

God fortsättning Mona. Här har vi -4 grader o dom har lovat snöstorm vid lunchtid, vill inte ha det. Är ju vitt o fint av rimfrosten det räcker. Fint väder igår här med. Smällare sköt grannarna tills 1. Kram

Anonym sa...

Kul att Ni hade en fin Nyårsafton
och önskar er God fortsättning på 2012,
samt en trevlig Nyårs dag!

Kram
Stevie

Sand mellan tårna sa...

Ser ut som ni hade en riktigt trevlig kväll.
Här var jätte fint väder på dan men lagom till GP fyrverkerierna kom dimman så vi såg inte så mycket från där vi stod men vid 12 slaget såg vi desto mer.
Önskar dig en god fortsättning på nya året.
Kram!

Gilla sa...

God fortsättning på det nya året!

Den kalkonen gick inte av för hackor. Det ser gott ut.

Vilka fina foton du fick av fyrverkeriet. Men du har ju också en finare kamera än jag. Jag har inte kollat mina resultat än.

Sv: För en gångs skull var det ingen som fyrade av raketer utanför vårt hus. Det brukar det vara. Så Baloo låg helt lugnt på hallmattan och mer eller mindre sov bort kvällen.

Tur att Cesare kom tillbaka till er ändå.

Kram/Gilla

Carina Sjölund sa...

Kalkonen ser jättegod ut :)
Jag lyckades med min ny rätt oxå, gästerna blev mätt och nöjda :)
Kramen fina du♥

Sladdertackan sa...

God fortsättning på det nya året. Vet du jag har aldrig lyckats med kalkon, den har alltid blivit torr även med fylling. En kille på jobbet (från England) gjorde alltid kalkon och han sa att han satt och öste den hela natten.

Yvonne :-) sa...

Vad fina bilder du fick av raketerna. Vad hade du ställt kameran (bländare)på?Här är det +grader och regn.. Hadè Kram!

Yvonne :-) sa...

Ok Tack! Ska läsa igenom vad jag har på min kamera. Kram!

Mita sa...

Vad skönt att kalkonen blev lyckad. Härligt nyårsfirande för er,och visst är det vackert med alla fyrverkerier.
Fast närman är hundägare så blir man lite kluven... tack och lov så är inte min Peppe rädd för smällare.Men visst blir han lite orolig och kollar husse och matte för att se om vi är lugna.Då kan han lägga sig ner igen.
Hur är det med Cesare,bryr han sig om smällarna?
Ha en fin början på nya året,
Kram vännen♥

Nina sa...

Det där var allt ett rekorderligt nyårs firande, vilket tabernak :D :D
Gott Nytt underbart år till dig & det dina!
Kramen

Nillas Trädgård sa...

GOTT NYTT ÅR!!!
Här var det inte riktigt lika klart på himmelen och med tveksamhet kunde vi skönja fyrverkeriet från stan i dimman...
Vi satt hemma med två vänner och hade det allmänt trevligt med mat och dryck...
Ha en god fortsättning.

Anonym sa...

Gott Nytt År!!

ansepanse sa...

hihi - så du lekte kirurg ett tag där :)
kalkon är gott så jag förstår att det inte blev så mycket kvar av den
fina fyrverkeribilder
GOD FORTSÄTTNING PÅ DET NYA ÅRET
kramar

veiken sa...

Kalkon är mumsigt! Tur med vädret hade vi här på bästkusten, men idag är det samma gamla vanliga trall! En jättefin fortsättning önskar jag att ni får. Kramar från oss!

Ninja sa...

Fina bilder det är inte lätt att fota fyrverkerier :)

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Den kalkonen ser inte ut att gå av för hackor!! :P

Karpstryparn sa...

Gott Nytt År och God Fortsättning på dig! Angående blogginlägget om SD så tackar jag för kommentaren, mitt bloggande på det nya året startade för övrigt idag.
Och jadå, jag kommer att fortsätta blogga precis som vanligt.
Kramiz

Ma sa...

God Fortsättning på det Nya Året. Härligt att Du lyckades med kalkonen och bilderna från fyrverkeriet är verkligen toppen. Själv lyckas jag aldrig med fyrverkeribilderna hur jag än försöker...

Petra sa...

Detta evinnerliga regn...Har regnat hela dagen här.

Kram

Emma sa...

Fint och gott nyårsfirande :) God fortsättning på det nya året :)
Kram

eva sa...

Kalkonen ser jättegod ut och ny fin designe med härliga sommarfoton du fixat till på bloggen:)
kramiz

Ellis sa...

Hej och god fortsättning på det nya året! =)
Skönt att det gick bra med kalkonen, såg ut att ha varit en succé! =)
Snygga fyrverkeribilder också!
Kram Elenor

Mollan70 sa...

Vilken trevlig nyårsafton med god mat du hade enligt bilderna!

Yvonne Johansson sa...

Tjusiga bilder på fyrverkeriet :) Jag tänkte också ha gått fram på stan här i Lidköping, men min förkylning höll mig kvar inne, resten av dagen. Det var lite dimmigt här också. Kalkonen så jättegod ut, och knappt någon bit kvar blev det heller. Jag åt mest glass och äpplekaka och knäckte en massa nötter :) Jag får önska en riktigt fin fortsättning på det nya året. Snart så märks det att vi går mot ljusare tider. Det ska bli så skönt sååå...

paloma sa...

Ni ser ut att ha en fin nyår! Mums för kalkonen! KRAM

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...