5 augusti 2020

Sommarprognosen 2020 i sin helhet

Sommaren 2020 ser ut att bli en relativt bra svensk sommar. Tycks bli en tidig start med sol men ingen större värme till att börja med, såvida man inte hittar en plats i lä, sen blir det en varmare period.

Sämst ser det ut i juli med undantag av precis i början och sen i slutet av den månaden. En hel del regn och blåst blir det.
Augusti blir avsevärt bättre, med övervägande sol och inte så många regndagar. Tror att vi kan se fram emot en svamprik höst och mycket lingon.

8 kommentarer:

Farfar Hebbe sa...

Här har det mulnat på,men inga mörka hotande moln än..Ja jag hör att det är gott om svamp och blåbär i skogarna.Hoppas du kommer ut i svampskogen..Haé Kram.

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!
Bara 16 grader.Nu ska jag spana in vinterkängor.kram,Mona!
Jag föredrar Bloggo.nu-Simpel o enkelt att skriva i.

Herr Nilssons Fru sa...

Nja de blev en annorlunda sommar i många avseende både vad de gäller väder och annat. Vinter och vår var också annorlunda. Fin bild på Bosse, han gillar att plocka bär de ser jag :)
Jag hoppas också augusti blir bra!!
Kramiz

Veiken sa...

Se där ja. Då satsar vi på augusti och ser vad den månaden har att erbjuda!
Kram

mialin57 sa...

Härligt vännen ❤️,du brukar ha,då får vi lite sol nu i Augusti iallafall..

Znogge sa...

Stämmer alldeles perfekt!

Kram

Veiken sa...

Idag torsdag är det perfekt. Varmt och skönt! :)
Kram

Henrik Olsson - Föreläsningar sa...

Den här sommaren har kommit av sig något, men vi sätter hoppet till augusti som kan vara väldigt fint :)

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...