26 mars 2018

Ge och ta...

 Att bara ta och aldrig ge något tillbaka, det straffar sig i slutänden. Det blir inte "lönande" i längden. Då ska vi också ha klart för oss vad vi menar med lönande.
Att göra saker enbart för vinnings skull är inte något givande, det kallas för arbete. 
Nej, det vi på något sätt kan hjälpa andra med utan baktankar det är för mig ett givande. Fast blir man sen ständig givare utan att någonsin få något tillbaka då tröttnar man till sist, eller som min mamma brukade säga: "spottar man tillräckligt länge på en sten, så blir den våt". 

 Som sagt så handlar det ju alltid om att både ge och ta...



2 kommentarer:

Veiken sa...

Det låter så himla bra det du skriver. Hoppas att du inte har en energitjuv nära dig. Varm kram

eval8 sa...

Jag håller med, det gjrde jag även igår, men knepigt att kommentera från mobilen. Jag undrade om du inte kan kommentera med ditt bloggerkonto på WP? Det har alltid jag kunnat. Nu får jag här välja namn/adress, går inte med WP konto hos vissa på blogger. Skumt.

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...