23 oktober 2012

Nu har vi skilda sovrum...

 Ja, så här ser min nuvarande säng ut...fast den är helt okay. Hade väl ändå aldrig trott att det skulle gå så långt så vi fick ha skilda sovrum gubben och jag...

Nejdå, det är inte så illa som det låter. Jag har beredskap denna veckan så det blir bäst för Bosse om han får sova i eget rum, med stängd dörr, så han inte blir väckt av telefonen. Han kliver ju upp halv 3 så han behöver verkligen sina timmar med sömn.

Jag behövde ju inte ligga ensam, nejdå, vi har varit två i min säng hela natten...En liten gosig spinnande Cesare har delat sängen med mig.

23 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Här har jag +1 grad nu. Spindeln fick gå till dom sälla jaktmarkerna när ingen ville ha han, inte ens jag. Kram

Sand mellan tårna sa...

God morgon! Min gubbe får ofta sova på soffan eller han somnar ofta där framför tv´n men inte gör det mig något då han snarkar så förbaskat så det inte går att sova ;-)

Milla sa...

God morgon, kikar in och ser vem som bor här då :) Kul att du lämnade ett par rader inne hos mig. Det är ju alltid lika roligt att hitta nya bloggar att läsa hos. Har inte FB annars hade din mås fått ett gill-klick av mig. Ha en fin dag! Milla

Herr Nilssons Fru sa...

Se där ja, trodde gubben slängt ut dig ur sovrummet:) skämt o sidor. Klokt att inte ligga i samma rum om du har jour. Men jösses, vad gör mannen uppe så okristligt tidigt. Långt att åka kanske.
Kramiz o fin dag

Yvonne :-) sa...

Morning! Snällt av dej att tänka på gubben din..Jag får börja tänka på att jag är gammal och ta det så lugnt,.. Ha en bra dag! morgonkram!

Anonym sa...

Mors,,Jourvecka,,ja då är det bäst att du Cerare och telefonen nattar i samma rum..Ja vi SSnoozar en dag till,få se om hostan går över på Loke.Haé Kram.

Anonym sa...

morrn från ett grått och kyligt Stockholm.

Trodde först att du och B blivit osams. Men det är synd om karln blir väckt ifall telefonen ringer. Och lite synd om dig också, även om det ingår i ditt jobb

mvh

Gunilla sa...

Men du, av dom där kuddarna lär du få nackspärr va !!!

Nett sa...

Hoppas att du fick bra journatt, desto roligare blir det att dela säng med gubben när det är dags. Kram

Gilla sa...

Goodmorning!

Visst är det vackert med höstfärgernna, men regn och rusk klarar jag mig utan.

Längtar i alla fall till våren och försommaren.

Kram/Gilla

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!
Tror du att Bosse kan sova utan dig?
Mina föräldrar delade sovrum alla år,men pappa snarkade,så till slut sov mamma i ett annatt rum.Och vet ni vad!Då kunde hon inte sova för hon var så van vid snarkandet!
Länge sedan.
Kram,Inger

ansepanse sa...

först trodde jag att det var för att Bosse snarkar för mycket :D, men det där är ju ett jättebra sätt, då får ju Bosse sova ifred och du och Cesare får gosa tillsammans
bamsekramar

Ama de casa sa...

Ibland måste man ju visa hänsyn ;-)

Låter jobbigt att ha jour...

Nillas Trädgård sa...

Jag skulle nog aldrig kunna ha ett jobb där jag kunde bli väckt mitt i natten.
Jag har också haft en gul spinnare på mina ben inatt. Konstigt att de alltid ska ligga på benen så att jag inte kan röra mig.
Ha en fin dag!

Anonym sa...

då får du ta och bädda ner dig ordentligt då. Ha det bra !

Ma sa...

Hoppas Du får en lugn jourvecka och slipper väckas av ilskna telefonsamtal om natten. Förstår att Du inte vill att gubben Din skall vakna av dessa signaler...

Veiken sa...

Bra att ha reservbäddar när man har journätter. Hur i helsike klarar Bosse att gå upp så tidigt varje morgon? Det övergår mitt förstånd! Kramar och simma lugnt!

Aurora sa...

Här flyttar en av oss ut när man är sjuk. En katt i sängen är mysigt. Dotterns Trulls brukade ställa sig på magen och trampa upp och ner medan han spann högt och ljudligt.

paloma sa...

Ja sömnen är så viktig så man behöver de timmar man kan få! kram

trollet sa...

Ha ha, bra rubrik för att få folk att verkligen läsa;) Skönt att det bara var tillfälligt och inte "illa" ;)

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej Mona!
Men du vet väl att du kan se på tv play?
Tipps till helgen och köp näsdukar!
Du kan inte torka tårar med handskar.

Kram,Inger

Snejky sa...

Bra att man ha det så med skilda sovställen. Det är samma hos oss. Har lite olika arbetstider & då är det bra att inte störa varandra...
Kramen

Bibbi sa...

Hallåååå.. Vad glad jag blir att se att du är kvar!!! Vet inte om du kommer ihåg mig men jag bloggade en hel del förr.
Fin bild på Måzart och smart sovlösning. Tur du slipper sova ensam :-)
Kramen från Bibbi

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...