7 maj 2018

Restaureringar, renoveringar och nybyggnationer...



Uddevalla stad sjuder av förnyelse. Lite sett från ovan idag, så pågår arbete även på kyrkan. Arbetar görs det också i hela centrala Uddevalla. De flesta av er som läser min blogg kan också se de bilder från arbetet i stan som jag lagt ut på FB. Nya hyreshus växer fram både centralt och även på Tureborg.

 En av mina absoluta favoritblommor är maskrosen! Den behöver inte varken renovering eller annan konstgjord försköning, nej minsann, den är ett mästerverk i sig! 

Se och njut av allt vackert som nu kommer fram! 


5 kommentarer:

znogge sa...

Vilket otroligt vackert körsbärsträd! En härlig tid nu fastsynd att den går så fort.

Eva-Lotta sa...

Våren är vacker, men det går alldeles för fort!

Geddfish ♥ sa...

En underbar tid nu i all blomning. Njut! Välkomnar sommaren på besök.
Ha en solskensdag, kram!

wiper sa...

Städer verkar växa lite överallt. Skönt ändå att nåt av det gamla får vara kvar och repareras upp. Fint när gammalt möter nytt i arkitektur. Ja du maskrosor behövs inte oldlas ;) dom bara dyker upp och lyser med sin gula färg.

Härliga bilder att njuta av

Ha en fin dag
kram
Malin

Veiken sa...

Maskrosor går under namnet Gula Orkidéer hemma os oss!
Ja även Uddevalla är uppgrävt för att möta framtiden. Hur det blir både här och där återstår att se! Kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...