17 september 2014

Fått hjälp av svärsonen!

Christian tog över min dator under tisdagskvällen, så nu får jag hoppas att den hemska segheten är borta. Hittills ser det lovande ut! Tack snälla Christian för hjälpen!
Måndagens huvudvärk gav med sig efter intensiv egenvård med massor av C-vitamin, för jag tror att det var en förkylning som försökte ta över. Det är mycket förkylningar som grasserar just nu och folk snörvlar och hostar överallt. Fast förhoppningsvis har jag redan haft en del av dessa förkylningar, men det finns flera tusen virus som jag ju inte haft...
Jag tror i alla fall att C-vitamin i stora doser, varje dag har en preventiv effekt. Så just nu går det åt ca 2 liter färskpressad apelsinjuice per dag! 

11 kommentarer:

znogge sa...

Tyvärr finns det en uppsjö av virus men jag hoppas att du motar Olle i grind nu.

Skönt att få hjälp med datorn. När det gäller den tekniken är jag ute på hal is.

Kram

Ezter sa...

Kan han ta över min dator också? Håller på att bli knäpp!
Förkylningar är hopplöst!

Geddfish ♥ sa...

Tacknämligt att du fått hjälp med datorn!
Jag har frågat mina grabbar, som ju är experter, men de skakar bara på huvudet åt min stationära dator och menar, köp en ny!
Så den får harva på.
Krya på dig! Kram!

Jenfan75 sa...

Ja det är bra att svärsöner som kan hjälpa en.
Hoppas dock att du klarar dig från förkylningen..

Anonym sa...

Mors,,Hoppas att båda kurerna hjälper,C-vitamin för dig och Christien för datorn..Här verkar det som det blir en fin dag..Haé Kram.

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!
Nu hoppas vi datorn funkar.
Och tänk,Bosse hade änglavakt!Så glad jag är Mona!Det kunde ha slutat som med min man,å det va inte roligt.Bilen blev skrot och min gubbe förlamad.
Ha det gott och hälsa Bo!
Kram,Inger

Gilla sa...

Hoppas att datorn funkar som den ska nu. Det finns inget värre, än när det strular.

Sv: Du kunde ju kommentera i dag i alla fall. Och det blir man ju bara glad för.

Såg att Bosse hade krockat. Hoppas att han mår bra nu. Hälsa honom från både mej och Bert.

Kram/Gilla

yvonne sa...

Så bra att du har sån bra hjälp till datorn .. Krya på dej!........Jag var lite nervös när jag träffade pitbullen ,men jag är så stolt över att jag och "töserna" klarade av det .Vi har en sån fin höst.. Kram

Mita sa...

Så får vi hoppas att C-vitamin doserna gör nytta.Det är mycket förkylningar nu,fast man hade kunnat tro att efter den fina sommaren skulle vi vara mer motståndskraftiga,
Att få hjälp med en krånglande dator är guld värt. Här är det mellansonen som får hjälpa mamma,
Kramar♥

Veiken sa...

Det är tur att den yngre generationen finns när tekniken strular! Skönt att du fick hjälp och att det funkar! Kram

Ma sa...

Skönt att Du fick ordning på Din dator. Det där med att C-vitamin hjälper tror jag faktiskt också på. Så drick nu ordentligt med juice...

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...