30 juni 2012

Brand på E6 mitt i rusningstrafiken

Fredag, lönehelg och massor av trafik!

Precis utanför Torp Köpcentrum I Uddevalla hade denna bil fattat eld.

Vad jag förstod så var alla passagerare ute och det stod människor längre bort, som jag tror kan vara de som färdades i bilen.

Semestrarna har precis börjat så det kan vara någon på väg ut till kusten, det kan också vara någon som bara varit inne på köpcentret och handlat....

Det tog orimligt lång tid innan brandkåren kom, minst en halvtimma, och ännu längre tid innan polisen dök upp.

Då undrar jag hur detta hade gått om det hänt längre bort från stan och om det funnits människor kvar i bilen...

17 kommentarer:

Anonym sa...

Mors,,Usch o fy,bilbrand det är otäckt,skönt att dom kom ut ur bilen...Ja du,efter festen kommer det väl att vara lite skräpigare,,men det sägs att dom har en förening som är på alerten..Haé Kram.

Anonym sa...

God morgon

Är uppe med tuppen. Inte pga att vi har fint väder, men det gick inte att sovs längre än 6.45

Oavsett var det inträffar, så är en brand aldrig en trevlig sak

kram

Camilla sa...

Fy så otrevligt. Hoppas att det gick bra.
Nja...ser ut som att det inte gick bra för bilen ;)
Kram!

Yvonne sa...

Godmorgon!Hoppas att ingen blev skadad i branden. Tvättardag är inget kul,men tänk positivt ,du slipper gå ner till sjön för att tvätta,och gnida tvätten på tvättbräde..Ha en bra tvättdag! Kram!

Aurora sa...

Så tråkigt. Jag stod härom året vid ett trafikljus mitt i stan då en bil framför mig fattade eld. Det var en bil mellan mig och den brinannde bilen. Killen i bilen hoppade ut och la sin skinnjacka på elden . Slurp. Stackarn var nog helt chockad. Kram

Siita sa...

God morgon. Jag hade en rolig kväll igår med tjejerna. Vi blev 15 st. Synd det blev sallad o inte grillat som jag trott. Mera kommer senare idag. Brand i gamla dagiset 6 km från oss i går kväll. Kram

Gilla sa...

Det är inte trevligt alls med bilbränder. Jag undrar just vilket som var orsak till den.

Sv: När det gäller att slå Katri (svärdottern) så är det svårt att vinna hennes fina uppläggningar och underbara sallader.

När Matte kom och hämtade Baloo i går kväll, sa hon att det skulle bli ett fruktansvärt åskväder i natt. Så jag drog ut alla sladdar och kablar till TVn och datorerna. Men vi har inte hört ett dugg i natt. Hon hade fått reda på det genom sitt jobb om bord på en av färjorna till Helsingör:

Kram/Gilla

Nett sa...

Men ojdå.. det ser ju riktigt illa ut. Tur att hinna komma ur bilen när något sådant händer. Kram

Petra sa...

Så lång tid, det får det väl ändå inte ta..?...

Kram

Veiken sa...

Fy, så tråkigt för den som blev drabbad! Inget man drömmer om. Hoppas allt gick väl! Ha det så gott själv! Kramar

ansepanse sa...

mm, vill inte ens tänka tanken, fy vad hemskt
kramar

Mita sa...

Usch och fy,och bilbränder som går så fort också.Tur dom hann ut i tid. Men konstigt att det ska ta så lång tid??
Kram vännen och hoppas du får en bra dag**

Jenfan75 sa...

SÅ otäckt det ser ut=( skönt att dom kom ut utrbilen..

Ma sa...

Hu, så hemskt. Brand är inget man vill uppleva. Verkar som om Räddningstjänsten blev sinkad på vägen av något? Kom de inte fram pga alla bilar eller? Tycker det verkar lång tid med över en halvtimme nära en stad. Där brukar de ju ha heltidstryrkor av brandman i jour färdiga att rycka ut.Hur det skulle ha gått om det var landsbygd har jag ingen aning om. Men det var nog tur om det slutade väl för alla utom den brinnande bilen...

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!
Ruskigt med bilolyckor kan jag intyga!
Min man hade en bilolycka och kom ut som ett vårdpaket.Whipskadad.Men det ordet fanns inte.Han blev förlamad från huvudet och ner.Det var året som Palme blev nmördad och jag säger ingenting blev mera vad det varit.Sonen var 5,och två tonårsdöttrar.Den äldsta stod inte ut,och drog tillEbngland som aurpair.Efter mycket slit kunde han iallaall kunna hålla i en cigarett och det var stort nog.Jag fick lära mig att bli sjukskötersjka fastän jag hade mitt jobb på posten.I Tumba där voi bodde så var det en oduglig hemtjänst.Ibland kom dom inte och min man fick sitta en hel dag utan hjälp.Jag var ju på jobbet,och de säger VI TRODDE ATT DU VAR HEMMA!En mellandag som var postens värsta dagar.Min man dog i Ghana.Han var Ghanian och var hos sin syster,där mådde han gott bland vänner och solen.Men det var inte olyckan som knäckte honom,utan diabetes.Ja,faktiskt det gick bra att flyga!Bra komfort.
Det som fungerade här hemma var då färdtjänsten.
Kram på er alla och ta det lugnt i trafiken!
Inger i Örebro
Chintohs.blogspot.se

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!
Råkade bli en massa skrivfel.Jag blir så nedstämd av att tänka på detta.Min man hade just fyllt50.Efter en vecka gick han bort och jag fick meddelande på telegram.Klart en helg och ingen på hela UD kunde svara och hjälpa till när man behövde.Skaffa visum och sånt.Enär Ghanas ambassad finns i Danmark.Kram.Inger

Ingrid sa...

Usch och fy!! Där har man ju åkt många gånger. Tur när ingen kommer till skada!

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...